Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Яка існує відповідальність у випадку, коли фізсоба-підприємець чи юрособа не перейде на КВЕД ДК 009:2010

Яка існує відповідальність у випадку, коли фізсоба-підприємець чи юрособа не перейде на КВЕД ДК 009:2010

Які будуть наслідки, якщо юридична особа або фізична особа — підприємець до 31.12.2012 не змінять види діяльності з КВЕД ДК 009:2005 на КВЕД ДК 009:2010?

Чинним законодавством не передбачено прямої відповідальності за не перехід з видів діяльності за КВЕД ДК 009:2005 на КВЕД ДК 009:2010. Однак відповідальність, яка може наступити внаслідок такого не переходу, може бути абсолютно різною і всі випадки передбачити неможливо.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Наслідками для підприємців або юросіб, коли вони не змінили КВЕД ДК 009:2005 на КВЕД ДК 009:2010, можуть бути всі види відповідальності, передбачені пунктом 111.1 Податкового кодексу України (ПК), а саме — за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовується фінансова, адміністративна та кримінальна відповідальність.

Згідно з підпунктами 191.1.6–191.1.7 ПК податкові органи реєструють та ведуть облік платників податків, облік об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, проводять диференціацію платників податків; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб — платників податків, Єдиний банк даних про платників податків — юридичних осіб та інші реєстри, ведення яких покладено законодавством на органи державної податкової служби.

Відповідно до статті 72 ПК податкові органи проводять збір податкової інформації ПК, яка може стосуватися інформації про дозволи, ліцензії, патенти, свідоцтва на право провадження окремих видів діяльності, яка повинна містити, зокрема, вид діяльності, на провадження якої видано дозвільний документ та сплату належних платежів за видачу дозвільного документа (пп. 72.1.2.5 ПК). Тобто у даному випадку види діяльності потрібно визначати вже за КВЕД ДК 009:2010.

Зверніть увагу! Згідно з пунктом 293.4 ПК ставка єдиного податку встановлюється для платників єдиного податку першої–третьої і п’ятої груп у розмірі 15% до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування та до доходу, який отримано від провадження діяльності, не зазначеної у свідоцтві платника єдиного податку, віднесеного до першої або другої групи.

Ставки єдиного податку для платників 4 та 6 груп встановлюються у подвійному розмірі ставок, визначених пунктом 293.3 ПК, до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування (п. 293.5 ПК).

Згідно з підпунктом 298.2.3 ПК платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, — з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності; у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у свідоцтві платника єдиного податку — фізособи-підприємця, — з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.

Також зазначаємо, що згідно з підпунктом 299.15 ПК свідоцтво платника податку анулюється за рішенням органу державної податкової служби у випадку здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, — в останній день податкового (звітного) періоду, в якому здійснювалися такі види діяльності.

Неподання органам державної статистики даних для проведення державних статистичних спостережень або подання їх недостовірними, не в повному обсязі, не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, чи із запізненням; незабезпечення належного стану первинного обліку; порушення порядку ведення Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України — тягне за собою накладення штрафу на громадян — від 3 до 5 нмдг, на посадових осіб та громадян — суб’єктів підприємницької діяльності — від 10 до 15 нмдг. Такі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, — тягнуть за собою накладення штрафу на громадян — від 5 до 10 нмдг, на посадових осіб та громадян — суб’єктів підприємницької діяльності — від 15 до 25 нмдг (ст. 1863 Кодексу про адміністративні правопорушення України).

Отже, хоча прямих норм відповідальності не має за не перехід на види діяльності за КВЕД ДК 009:2010, відповідальність на практиці може виникнути як адміністративна, фінансова, так і кримінальна.

Наприклад, припустимо, що підприємство чи підприємець будуть здійснювати діяльність за старими кодами КВЕД ДК 009:2005 і не отримають ліцензію на види діяльності, які ліцензуються вже за новими кодами КВЕД ДК 009:2010, або не сплатять податок за ставкою, що не дає права на спрощену систему оподаткування, чи будь-які інші дії, що суперечитимуть видам діяльності за КВЕД ДК 009:2010, це може призвести, навіть, до ухилення від несплати податків, зборів, обов’язкових платежів, що карається згідно зі статтею 212 Кримінального кодексу України.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50536

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75813

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13252

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67094

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді