ФОП працює на основному місці та за сумісництвом: чи сплачує ЄСВ за себе

11445

Запитання

Чи звільняється ФОП-платник єдиного податку третьої групи від сплати ЄСВ у розмірі мінімального страхового внеску за себе, якщо на роботі за сумісництвом йому нараховують мінімальну заробітну плату та сплачують єдиний внесок у розмірі 22%, а за основним місцем роботи зараз нарахувань немає?

Відповідь

Фізичні особи — підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування і особи, які провадять незалежну професійну діяльність, які мають основне місце роботи або уклали гіг-контракт з резидентом Дія Сіті в порядку та на умовах, передбачених Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» від 15.07.2021 № 1667-ІХ, звільняються від сплати за себе ЄСВ за місяці звітного періоду, за які роботодавець (резидент Дія Сіті) сплатив страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ за умови самостійного визначення ними бази нарахування за місяці звітного періоду, за які роботодавець (резидент Дія Сіті) сплатив страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску. Самостійно визначена такими особами база нарахування не може перевищувати максимальну величину бази нарахування ЄСВ. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (ч. 6 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI).

Сплата ЄСВ з мінзарплати: п’ять ситуацій з практики

Отже, дана законодавча норма визначає дві умови для звільнення, зокрема, ФОП, від сплати ЄСВ за себе:

  1. Наявність основного місця роботи або укладеного гіг-контракту з резидентом Дія Сіті.
  2. Сплата роботодавцем страхового внеску за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску за відповідні місяці звітного періоду.

Тож, у разі якщо ФОП має основне місце роботи і за сумісництвом, і роботодавець (не обов’язково за основним місцем роботи) сплатив страховий внесок у розмірі не менше мінімального страхового внеску, то такий ФОП звільняється від сплати за себе ЄСВ за відповідні місяці звітного періоду.

ЗІР, категорія 201.04.02

додаток

👇 Жовтнева пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Пільги для мобілізованих ФОПів під час воєнного стану: розбираємо новації

Мобілізованих ФОПів в автоматичному режимі звільнятимуть від податків і звітності — без зайвої бюрократії. З’ясуймо, як працюють нові норми, кого вони стосуються і що потрібно знати, аби скористатися пільгами
3329

Як працювати з РРО та ПРРО під час воєнного стану у 2026 році

Воєнний стан не скасовує обов’язку застосовувати РРО та ПРРО, але передбачає окремі правила роботи. Пояснимо, як працювати з ПРРО без інтернету у 2026 році, коли можна застосовувати офлайн-режим, як діяти в разі збою та які штрафи загрожують за РРО-порушення
44550

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4706

Форма ведення обліку товарних запасів ФОП: як організувати

Товарний облік — звична річ для ФОПів. Та чи впевнені ви, що організували облік товарних запасів в усіх необхідних випадках? Проаналізуємо нормативку, наголосимо на документації, розберемо практичні ситуації
54433