Головний бухгалтер одночасно виконує обов'язки керівника: як підписувати е-звітність

2183

Запитання

Як підписувати звітність в електронному вигляді, якщо головний бухгалтер одночасно виконує обов'язки керівника, та як заповнити повідомлення про надання інформації щодо КЕП?

Відповідь

❓ Чи можна уточнити декларацію під час податкової перевірки

Електронний документообіг між платником та податковим органом здійснюється відповідно до:

та

  • Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, що затвердив Мінфін наказом від 06.06.2017 № 557 (далі — Порядок).

Податкова декларація повинна бути підписана, зокрема:

  • керівником платника або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до податкового органу. У разі ведення бухобліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника таку податкову декларацію підписує такий керівник.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (пп. 48.5.1 ПК).

Керівник платника визначає, змінює перелік уповноважених осіб, яких наділяють правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через Е-кабінет від імені платника, та означує їхні повноваження (абз. 2 п. 42.6 ПК).

Для надання права підпису е-документів іншим особам, яким делегували право підпису, платник повідомляє про таких осіб податковий орган, на обліку в якому перебуває платник. Для цього направляє повідомлення про надання інформації щодо КЕП в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку.

До Повідомлення вносять інформацію про підписувача, якому надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладають КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них — КЕП керівника і останньою — печатку (за наявності) (п. 4 розд. ІІІ Порядку).

Тобто, керівник до податкового органу подає Повідомлення на головного бухгалтера з типом підпису – «директор».

Якщо головного бухгалтера одночасно призначили тимчасово виконувати обов'язки керівника (директора), то при поданні податкової звітності в е-вигляді, електронні підписи юрособи накладають у такому порядку:

  • першим — КЕП директора
  • другим — КЕП електронної печатки (за наявності).

При цьому попередньо змінюють, зокрема в налаштуваннях Е-кабінету поле «використання підписів».

За інформацією ДПС у Запорізькій області

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Одиниця виміру послуг і робіт у податковій накладній і первинці: «послуга», «грн», штуки…

Які вимоги до одиниць виміру у первинних документах, які одиниці виміру для послуг використовувати у податковій накладній, що таке кількісні і вартісні вимірники, коли щодо послуг використовуються одиниці виміру «грн» і «послуга», як виправити помилку в одиниці виміру — відповіді ці та інші пов’язані питання знайдете у консультації
87359

Великі платники податків: нові критерії та вимоги у 2025 році

Що означає бути великим для цілей оподаткування? Що змінюється у підприємства після набуття статусу великого платника податків і куди тоді подається звітність? Розглянемо ці та інші питання у огляді
18870

Перенесення відпустки: як оформити правильно + зразки заяви та наказу

Перенесення відпустки може знадобитися з різних причин — за ініціативою працівника, роботодавця або через непередбачувані обставини. У статті пояснюємо, як правильно оформити перенесення щорічної відпустки, даємо зразки заяви та наказу й розбираємося, що робити з виплатами
5393

Виплата дивідендів фізособам і юрособам 2025: податки та облік

Розбираємо бухгалтерський облік нарахування та виплати дивідендів, їхнє оподаткування. Виплату дивідендів юрособам і фізособам, резидентам і нерезидентам, обліку у емітента й отримувача. Також висвітлюємо облік реінвестиції дивідендів
101136

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
215706