Головний бухгалтер одночасно виконує обов'язки керівника: як підписувати е-звітність

2130

Запитання

Як підписувати звітність в електронному вигляді, якщо головний бухгалтер одночасно виконує обов'язки керівника, та як заповнити повідомлення про надання інформації щодо КЕП?

Відповідь

Хто потрапить до «чорного» списку ДПС

Електронний документообіг між платником та податковим органом здійснюється відповідно до:

та

  • Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, що затвердив Мінфін наказом від 06.06.2017 № 557 (далі — Порядок).

Податкова декларація повинна бути підписана, зокрема:

  • керівником платника або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до податкового органу. У разі ведення бухобліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника таку податкову декларацію підписує такий керівник.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (пп. 48.5.1 ПК).

Керівник платника визначає, змінює перелік уповноважених осіб, яких наділяють правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через Е-кабінет від імені платника, та означує їхні повноваження (абз. 2 п. 42.6 ПК).

Для надання права підпису е-документів іншим особам, яким делегували право підпису, платник повідомляє про таких осіб податковий орган, на обліку в якому перебуває платник. Для цього направляє повідомлення про надання інформації щодо КЕП в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку.

До Повідомлення вносять інформацію про підписувача, якому надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладають КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них — КЕП керівника і останньою — печатку (за наявності) (п. 4 розд. ІІІ Порядку).

Тобто, керівник до податкового органу подає Повідомлення на головного бухгалтера з типом підпису – «директор».

Якщо головного бухгалтера одночасно призначили тимчасово виконувати обов'язки керівника (директора), то при поданні податкової звітності в е-вигляді, електронні підписи юрособи накладають у такому порядку:

  • першим — КЕП директора
  • другим — КЕП електронної печатки (за наявності).

При цьому попередньо змінюють, зокрема в налаштуваннях Е-кабінету поле «використання підписів».

За інформацією ДПС у Запорізькій області

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Господарський кодекс: скасування, вплив на бізнес і перспективи

У консультації роз’яснимо, за які новації у видах юросіб, управлінні об’єктами державної та комунальної власності проголосували депутати. Верховна Рада скасувала Господарський кодекс і внесла зміни до низки інших нормативних актів. Проаналізуємо, як це вплине на бізнес
2551

Штатний розпис 2025: зразок для скачування

Дізнайтеся, як скласти штатний розпис у 2025 році за новими вимогами: актуальний бланк, приклад заповнення та пояснення з підказками. Що буде зі штатним розписом після 28 серпня 2025 року, коли Господарський кодекс піде в архів? Час прощатися? Розбираємося
82097

Відпустка без збереження зарплати: скільки можна брати та в яких випадках

Відпустка без збереження заробітної плати — законна можливість тимчасово припинити роботу без оплати. Її беруть за сімейними обставинами, під час навчання, у разі переїзду, хвороби рідних або в особливих ситуаціях, визначених законом. У 2025 році діють як загальні правила, так і спеціальні норми для воєнного стану
141

Наказ про відрядження 2025: правила оформлення та зразок

Наказ про відрядження працівника — це документ, без якого службову поїздку офіційно не визнають. Розповідаємо, що обов’язково зазначити в такому наказі, як оформити відрядження в Україні та за кордоном і де скачати актуальний зразок
140

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120301