Чи можна виправити помилку у заповненні скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК
Запитання
Чи може платник податку виправити помилку, допущену при заповненні скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН?
Відповідь
Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджує постанова КМУ «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11.12.2019 № 1165 зі змінами.
Платник ПДВ подає скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Скарга) в електронній формі засобами електронного зв’язку з дотриманням вимог ПК, законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» і реєструється в ДПС у день її надходження (п. 5 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (далі – Порядок).
Після того, як ДПС отримає Скаргу та надсилає платнику першої квитанції, дані Скарги перевіряють на відповідність даним ДПС.
Якщо є розбіжності, платнику направляють другу квитанцію з повідомленням про помилки.
Коли платник податку усуне розбіжності, має право повторно направити до ДПС Скаргу з додатками. Якщо розбіжності відсутні – Скарга реєструється в ДПС.
Якщо після реєстрації Скарги в ДПС, платник виявив помилку в даних, за якими не проводиться автоматизована перевірка, то він може надіслати заяву про відкликання Скарги. Відповідно до пункту 13 Порядку, у разі коли до прийняття рішення комісією центрального рівня надійшла заява платника податку про відкликання Скарги (додаток 4), така Скарга залишається без розгляду, а платнику податку в автоматичному режимі надсилається відповідна квитанція. Така квитанція є підтвердженням того, що Скарга залишилася без розгляду.
Платник має право повторно подати Скаргу до комісії центрального рівня з урахуванням законодавчо встановлених строків.
Чому блокують податкові накладні під час війни і що маєте зробити, щоб їх розблокувати, розповість експерт. Перегляньте матеріал, щоб знати, як податківці наразі розглядають подані пояснення
Тобто, платник податку не може виправити помилку, яку допустив під час заповнення Скарги.
Проте, платник може відкликати Скаргу із помилками через подання Заяви та з врахуванням виправлень подати її повторно. Кількість таких Заяв не обмежена.
ДПС також зазначає, що Скаргу платник податку подає протягом 10 робочих днів після дня прийняття рішення комісією регіонального рівня (п. 3 Порядку).
Якщо платник податку подав Скаргу з порушенням строків подання, визначених у пункті 3 Порядку, така скарга не приймається, а платнику податку в автоматичному режимі надсилається відповідна квитанція. Така квитанція є підтвердженням неприйняття скарги для розгляду (п. 8 Порядку).