Уточнюючі декларації під час проведення камеральних перевірок

372

Запитання

Відповідь

Відповідно до підпункту 75.1.1 Податкового кодексу України (ПК) камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Порядок проведення камеральної перевірки визначено статтею 76 ПК.

Згідно з пунктом 76.1 ПК камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова.

За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 ПК (п. 86.2 ПК).

Згідно з пунктом 50.1 ПК у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 ПК) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.

Відповідно до пункту 50.2 ПК платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом.

Тобто суб’єкт господарювання має право подати уточнюючу декларацію (розрахунок) під час проведення камеральних перевірок.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, категорія 135.02

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Камеральні перевірки: строки, штрафи та заперечення результатів

Камеральних перевірок ніхто не може уникнути. Якщо з вашою звітністю будуть проблеми, отримаєте акт від податкової, а за ним і податкове повідомлення-рішення. Дізнайтеся, що таке камеральна перевірка, як штрафують і чи можна подати заперечення до акту камеральної перевірки
19649

Акт податкової перевірки 2025

Акт податкової перевірки — це документ, яким частіше за все закінчується податкова перевірка. Що в ньому має бути і на що звернути увагу? Як використати інформацію з нього для оскарження та можливі варіанти дій після отримання акта? Які зміни у змісті акта податкової перевірки у 2025 році? Відповіді у консультації
36758

Оскарження податкового повідомлення-рішення 2025

У випадку, коли органи ДПС виявили порушення, платник податків отримує податкове повідомлення-рішення (ППР). Як бути, якщо не згодні із рішенням ДПС? У консультації знайдете, як виглядає скарга на податкове повідомлення-рішення (зразок), а також порядок оскарження ППР
44385