Гараж може бути об’єктом одноразового (спеціального) добровільного декларування

Об’єктом декларування може бути гараж, придбаний за рахунок доходів, з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки та збори.

dekl_ep_4gr_2001.jpg

Тести з РРО: перевір свої знання

Об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування може бути нерухоме майно (земельні ділянки, об’єкти житлової та нежитлової нерухомості), що належить декларанту на праві власності та перебуває на території України або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі — Декларація) (пп. «б» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ Податкового кодексу України (ПК)).

До нерухомого майна належать також об’єкти незавершеного будівництва, які:

  • не прийняті в експлуатацію або право власності на які не зареєстроване, але майнові права на такі об’єкти належать декларанту на праві власності;
  • не прийняті в експлуатацію та розташовані на земельних ділянках, що належать декларанту на праві приватної власності або на праві довгострокової оренди/суперфіцію.

У нежитловій нерухомості (будівлі, приміщення, що не належать до житлового фонду) виділяють, зокрема:

  • гаражі — гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки (пп. 14.1.129 ПК);
  • господарські (присадибні) будівлі — допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, гаражі, літні кухні, вбиральні, погреби, навіси, котельні тощо (пп. 14.1.129 ПК).

Визначення належності об’єкта нежитлової нерухомості до того чи іншого класу будівель за призначенням проводять на підставі документів, що підтверджують їх право власності.

Склад та обсяг активів, джерела одержання яких у разі невикористання фізособою права на подання Декларації вважають такими, з яких повністю сплачено податки і збори відповідно до податкового законодавства, визначено пунктом 10 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ ПК.

До цього виняткового переліку належить, зокрема, нерухоме майно у вигляді об’єктів нежитлової нерухомості — нежитлові будинки некомерційного призначення та/або нежитлові будинки незавершеного будівництва некомерційного призначення, загальна площа яких не перевищує 60 кв. м, розташоване на території України, яке станом на дату завершення періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування належало фізособі на праві власності (зокрема спільної сумісної або спільної часткової власності), що підтверджено даними відповідних держреєстрів (пп. 2 п. 10 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ ПК).

Положення пункту 10 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ ПК застосовують у разі невикористання фізособою права на подання Декларації.

Отже, у разі використання фізособою права на подання Декларації, об’єктом декларування може бути гараж, придбаний за рахунок доходів, з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.

За інформацією ГУ ДПС у Дніпропетровській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4719

Податкова соціальна пільга 2026: розмір, отримання, застосування

Зміна прожиткового мінімуму на початку року оновлює й податкові соціальні пільги (ПСП). Яким є розмір податкової соціальної пільги у 2026 році, коли вона нараховується, «дитячі» ПСП, документи для отримання пільги, приклади застосування ПСП, її особливості у одиноких матерів, працюючих студентів, «афганців», «чорнобильців», «АТОвців», пенсіонерів, осіб з інвалідністю — у консультації
392937

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді