Уряд затвердив Порядок подання до Держенергоефективності інформації про сертифікацію систем енергетичного та/або екологічного менеджменту суб’єктів господарювання.

10 пам’яток: Фінансова звітність за 2024 рік В Україні створять реєстр підприємств, які впровадили сертифіковані системи енергетичного та/або екологічного менеджменту. Це передбачено Законом України «Про енергетичну ефективність».
Кабмін затвердив розроблений Держенергоефективності Порядок подання інформації про сертифікацію систем енергетичного та/або екологічного менеджменту суб’єктів господарювання.
Так, відповідно до постанови Кабміну:
- органи з сертифікації надаватимуть Держенергоефективності інформацію про сертифікацію систем енергетичного та/або екологічного менеджменту підприємств відповідно до гармонізованих міжнародних стандартів за визначеною формою;
- на підставі отриманої інформації Держенергоефективності буде формувати та вести реєстр цих підприємств.
Отже, запрацює єдиний прозорий підхід до систематизації інформації про сертифікацію системи енергоменеджменту (СЕнМ) підприємств.
Нагадаємо, що відповідно до Закону України «Про енергетичну ефективність»:
- системи енергоменеджменту, які впроваджують підприємства, мають бути сертифіковані акредитованими в Україні органами сертифікації відповідно до вимог національних стандартів, гармонізованих з міжнародними стандартами;
- великі підприємства, а також інші суб’єкти господарювання в разі залучення державної підтримки на здійснення енергоефективних заходів звільняються від обов’язку проводити енергоаудит за запровадження сертифікованої системи енергетичного та/або екологічного менеджменту.
Найвагоміша перевага систем енергоменеджменту — це оптимізація енергоспоживання. За різними оцінками, ті підприємства, які впроваджують СЕнМ, вже впродовж перших років отримують підвищення енергоефективності 10—20%. Це дає змогу знизити собівартість продукції та підвищити рівень конкурентоспроможності.
За інформацією Урядового порталу
Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних