Казначейські рахунки для КНП: наслідки переходу та перспективи компромісу

Автор
партнер юридичної компанії ILF та експерт у сфері трудових відносин у медичних закладах, Київ
Держава знов зробила спробу перевести державні й комунальні ЗОЗ на казначейське обслуговування. Розберімося, що ж нам пропонують і на що очікувати надавачам медичних послуг у короткій перспективі, + бонус для вас — запрошення на безплатний вебінар за цією темою

У проєкті Закону про Державний бюджет на 2025 рік нас цікавить пункт 26 Прикінцевих положень:

Казначейські рахунки для КНП: наслідки переходу та перспективи компромісу

Перекладімо простою мовою:

  • із 1 березня НСЗУ зможе оплачувати послуги надавачів медичних послуг тільки на небюджетні рахунки в Казначействі;
  • із 1 березня (кінцевий термін не встановлений) надавачі медичних послуг мають перевести усі залишки зі своїх банківських рахунків на рахунки в Казначействі;
  • до 1 квітня КМУ має напрацювати механізми, як використати кошти, що накопичилися на рахунках надавачів медичних послуг, — із метою «забезпечення доступності послуг для пацієнта». 

Для реалізації першого й другого пунктів КМУ повинен розробити нормативно-правову базу. Без неї цей пункт проєкту Закону про Державний бюджет на 2025 рік, а також потенційні постанови КМУ суперечитимуть положенням Господарського кодексу України (ГК). 

Увага! 30 жовтня обговоримо проблему на вебінарі. Слідкуйте за анонсами та готуйте запитання.

Обов’язково залишайте свої запитання за темою вебінару у спеціальній формі 👇 — відповідь отримаєте на вебінарі! Чекаємо на вас!

ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ВЕБІНАРІ 🎥

Чому запропоновані зміни суперечать чинному законодавству

Звернімося до чинних норм:

Казначейські рахунки для КНП: наслідки переходу та перспективи компромісу

Ці норми підводять до висновків

  • держава — будь-які державні органи, у т. ч. КМУ, — не може втручатися в діяльність підприємств;
  • вимога обов’язково використовувати рахунки в Казначействі є втручанням у господарську діяльність, оскільки ГК гарантує право використовувати рахунки в установах банків;
  • відповідна норма ставить у нерівне становище приватні й комунальні/державні ЗОЗ.

Приватні ЗОЗ залишаються з рахунками в банках, де немає додаткового регулювання з боку держави щодо їхнього використання. Натомість використання небюджетних рахунків у Казначействі регулюється на рівні нормативно-правових актів. 

Отже, якщо нашумілу норму в проєкті Закону про Державний бюджет на 2025 рік приймуть у поточній редакції і КМУ на її виконання ухвалить свої нормативно-правові акти, їх можна буде оскаржити в судовому порядку.

Чому держава хоче переходу на казначейські рахунки і який може бути компроміс


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді