ПРОБЛЕМА
Як підприємство-продавець має виправити показники податкової накладної, яку вже зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних?
РІШЕННЯ
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг (далі — продавець) зобов’язаний надати покупцю податкову накладну та у визначених законодавством випадках зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — Єдиний реєстр).
Відповідно до пункту 9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, в Єдиному реєстрі не можна зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування, якщо вже зареєстрована податкова накладна та/або розрахунок коригування з такими ж реквізитами.
Запитання щодо виключення з Єдиного реєстру помилково сформованої податкової накладної розглядалося в Узагальнюючій податковій консультації щодо окремих питань відображення у податковому обліку з податку на додану вартість звітного періоду податкових накладних, виписаних у попередніх періодах, та формування на їх підставі податкового кредиту, затвердженій наказом ДПС від 16.02.2012 № 127. Нею визначено, що податкова накладна, що містить помилкові показники, виключенню з Єдиного реєстру не підлягає.
Таку накладну продавець також не виключає з Реєстру виданих та отриманих податкових накладних. До помилкової податкової накладної не може бути виписано розрахунок коригування.
Отже, у разі реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної, що містить помилкові показники, продавець повинен скласти нову податкову накладну з новим номером, включити її в Реєстр виданих та отриманих податкових накладних і зареєструвати в Єдиному реєстрі. ПДВ за новою податковою накладною покупець має право включити до складу податкового кредиту.
Розбіжність між даними Єдиного реєстру та сумою податкових зобов’язань продавця є податковою інформацією, що свідчить про можливі порушення платником податків податкового законодавства. Якщо орган ДФС надасть письмовий запит і попросить пояснити наявність зазначених розбіжностей, продавець має надати пояснення щодо суті таких розбіжностей та документальне підтвердження своїх пояснень протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту (пп. 78.1.1 Податкового кодексу України).
Якщо орган ДФС не отримає таке пояснення або отримає його несвоєчасно, це буде підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках і покупця товарів/послуг.
Підготовлено членами Експертної ради системи «Експертус Податки»
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"