Ні, не обов’язково.
При прийнятті на роботу у фізичної особи потрібно перевіряти наявність свідоцтва про обов’язкове державне соціальне страхування, а у разі його відсутності — подавати відповідні дані до територіального відділення Пенсійного фонду та отримувати виготовлені свідоцтва (п. 7, 8, 9 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI). Вебінари для бухгалтерів 2025
Якщо фізична особа, з якою укладається цивільно-правовий договір, не має свідоцтва застрахованої особи і не має основного місця роботи, вона може звернутись до підприємства із заявою посприяти його виготовленню так само, як працівник, який працює за трудовим договором.
Особи, які забезпечують себе роботою самостійно (підприємці, нотаріуси, актори, творчі працівники); особи, які добровільно сплачують страхові внески, а також громадяни України, які працюють за межами України і не застраховані в системі соціального страхування країни, де вони перебувають, для отримання страхового свідоцтва самостійно подають анкету до органів Пенсійного фонду за постійним місцем свого проживання (п. 4 Порядку видачі свідоцтва про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою КМУ від 22.08.2000 № 1306).
Отже, підприємство має право укласти з фізичною особою цивільно-правовий договір, незважаючи на відсутність у такої особи страхового свідоцтва.
Підготовлено членами Експертної ради системи «Експертус Податки»
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"