Ні, не обов’язково.
При прийнятті на роботу у фізичної особи потрібно перевіряти наявність свідоцтва про обов’язкове державне соціальне страхування, а у разі його відсутності — подавати відповідні дані до територіального відділення Пенсійного фонду та отримувати виготовлені свідоцтва (п. 7, 8, 9 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI).
Якщо фізична особа, з якою укладається цивільно-правовий договір, не має свідоцтва застрахованої особи і не має основного місця роботи, вона може звернутись до підприємства із заявою посприяти його виготовленню так само, як працівник, який працює за трудовим договором.
Укладання цивільно-правового договору
Особи, які забезпечують себе роботою самостійно (підприємці, нотаріуси, актори, творчі працівники); особи, які добровільно сплачують страхові внески, а також громадяни України, які працюють за межами України і не застраховані в системі соціального страхування країни, де вони перебувають, для отримання страхового свідоцтва самостійно подають анкету до органів Пенсійного фонду за постійним місцем свого проживання (п. 4 Порядку видачі свідоцтва про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою КМУ від 22.08.2000 № 1306).
Отже, підприємство має право укласти з фізичною особою цивільно-правовий договір, незважаючи на відсутність у такої особи страхового свідоцтва.
Підготовлено членами Експертної ради системи «Експертус Податки»
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"