Проводимо ліквідацію ТОВ, яке не веде діяльності

Стаття-подарунок від журналу «Головбух» 

ПРОБЛЕМА

ТОВ — неплатник ПДВ, діяльність відсутня, рахунок у банку закрито. Яка процедура його ліквідації за рішенням засновників? Як оформити представника, який буде проводити процедуру закриття? Куди звертатись спочатку: до контролюючого органу чи держреєстратора? Які документи потрібно надати?

РІШЕННЯ

Порядок ліквідації юридичної особи визначено статтею 111 Цивільного кодексу України, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (далі — Закон № 755).

Ліквідація підприємства здійснюється ліквідаційною комісією або уповноваженим представником.

Прийняте засновниками товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ) рішення щодо його ліквідації оформлюється протоколом. У ньому зазначається склад ліквідаційної комісії (ліквідатора) або уповноважений представник, на якого покладається обов’язок щодо закриття ТОВ.

Внимание

Порядок оформлення представника, який буде проводити процедуру закриття, нормативними документами не регламентовано.

Як правило, у протоколі ліквідації ТОВ зазначаються паспортні дані та ідентифікаційні коди членів комісії або уповноваженого представника. Повноваження представника засвідчуються довіреністю. Якщо уповноважений представник не перебуває в трудових відносинах з ТОВ, з ним слід укласти цивільно-правову угоду. На підставі цієї угоди йому буде виплачено винагороду після закінчення процедури ліквідації.

Деталізовану процедуру ліквідації підприємства за самостійним рішенням встановлено розділом IV Закону № 755.

Насамперед, про своє рішення ТОВ повідомляє державного реєстратора.

Для внесення до Єдиного державного реєстру (ЄДР) запису про рішення засновників ТОВ щодо припинення юридичної особи державному реєстратору подають такі документи (ст. 34 Закону № 755):

  • оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) щодо припинення юридичної особи;

  • паспорт представника та оригінал довіреності (допускається надання ксерокопії або нотаріально засвідченої копії довіреності).

Повідомлення про внесення запису до ЄДР щодо прийняття рішення про припинення ТОВ оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців (ст. 35 Закону № 755).

Протягом 3-х днів з моменту прийняття рішення про ліквідацію юрособа, для якої встановлені особливості держреєстрації та відомості щодо якої не містяться в Єдиному державному реєстрі подає контролюючому органу за основним місцем обліку:

  • заяву про припинення платника податків за формою № 8-ОПП;

  • оригінал довідки за формою № 4-ОПП;

  • копію розпорядчого документа (рішення) власника про припинення;

  • копію розпорядчого документа про утворення ліквідаційної комісії (у цьому випадку паспортні дані та ідентифікаційний код уповноваженого представника містить протокол рішення щодо ліквідації ТОВ).

Внимание

Дані про прийняття рішення щодо припинення юрособи, відомості щодо якої містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від держреєстраторів (пп. 11.1 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588; далі — Порядок № 1588).

Контролюючий орган проводить документальну позапланову перевірку ТОВ.

За результатами проведення відповідних заходів у зв’язку з ліквідацією платника податків або після проведення документальної позапланової перевірки та спливання законодавчо встановлених строків сплати узгоджених грошових зобов’язань такого платника податків, але не пізніше дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог, відповідальні працівники контролюючих органів підписують обхідний лист або готують відповідний висновок про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи. (пп. 11.17 Порядку № 1588).

Для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, повинен подати державному реєстраторові такі документи (ч. 1 ст. 36 Закону № 755):

  • реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв’язку з ліквідацією;

  • довідку відповідного контролюючого органу про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів та ЄСВ, довідку відповідного органу ПФУ про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до ПФУ і фондів соціального страхування;

  • довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Підготовлено членами Експертної ради системи «Експертус Податки»


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді