Нараховуємо амортизацію на об’єкт фінансового лізингу

Стаття-подарунок від журналу «Головбух» 

ПРОБЛЕМА

Основні засоби придбано у фінансовий лізинг. Чи має право лізингоодержувач нараховувати амортизацію на ці основні засоби? Вебінари для бухгалтерів 2025

РІШЕННЯ

Так, має право.

Відповідно до пункту 5 П(С)БО 14 «Оренда» орендар відображає в бухгалтерському обліку одержаний у фінансову оренду об’єкт одночасно як актив і зобов’язання за найменшою на початок строку оренди оцінкою: справедливою вартістю активу або теперішньою вартістю суми мінімальних орендних платежів.

У податковому обліку операції з передачі матеріальних активів на підставі договору про фінансовий лізинг прирівнюються до постачання (пп. «а» пп. 14.1.191 Податкового кодексу України; ПК).

Отримання основних засобів у фінансовий лізинг (оренду) з подальшим їх включенням до відповідних груп прирівнюється до придбання (пп. 146.17.2 ПК).

І в бухгалтерському, і в податковому обліку лізингоодержувач нараховує амортизацію на такий об’єкт основних засобів щомісяця протягом строку його корисного використання. Нарахування амортизації починається з місяця, що настає за місяцем введення об’єкта основного засобу в експлуатацію (п. 146.2 ПК, п. 7 П(С)БО 14, п. 29 П(С)БО 7 «Основні засоби»).

Важно

Суму нарахованої амортизації дозволяється включати до складу податкових витрат лізингоодержувача (ст. 138 ПК).

При цьому слід пам’ятати, що віднесення амортизації до складу податкових можливе лише за умови використання основного засобу, отриманого в оренду на умовах фінансового лізингу, у господарській діяльності лізингоодержувача (пп. 139.1.1 ПК).


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді