Нараховуємо амортизацію на об’єкт фінансового лізингу

ПРОБЛЕМА

Основні засоби придбано у фінансовий лізинг. Чи має право лізингоодержувач нараховувати амортизацію на ці основні засоби? Вебінари для бухгалтерів 2025

РІШЕННЯ

Так, має право.

Відповідно до пункту 5 П(С)БО 14 «Оренда» орендар відображає в бухгалтерському обліку одержаний у фінансову оренду об’єкт одночасно як актив і зобов’язання за найменшою на початок строку оренди оцінкою: справедливою вартістю активу або теперішньою вартістю суми мінімальних орендних платежів.

У податковому обліку операції з передачі матеріальних активів на підставі договору про фінансовий лізинг прирівнюються до постачання (пп. «а» пп. 14.1.191 Податкового кодексу України; ПК).

Отримання основних засобів у фінансовий лізинг (оренду) з подальшим їх включенням до відповідних груп прирівнюється до придбання (пп. 146.17.2 ПК).

І в бухгалтерському, і в податковому обліку лізингоодержувач нараховує амортизацію на такий об’єкт основних засобів щомісяця протягом строку його корисного використання. Нарахування амортизації починається з місяця, що настає за місяцем введення об’єкта основного засобу в експлуатацію (п. 146.2 ПК, п. 7 П(С)БО 14, п. 29 П(С)БО 7 «Основні засоби»).

При цьому слід пам’ятати, що віднесення амортизації до складу податкових можливе лише за умови використання основного засобу, отриманого в оренду на умовах фінансового лізингу, у господарській діяльності лізингоодержувача (пп. 139.1.1 ПК).


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді