ПРОБЛЕМА
Чи передбачено чинним законодавством ведення підприємством окремого обліку доходів і витрат кожного структурного підрозділу?
РІШЕННЯ
Ведення податкового обліку у цьому випадку залежить від правового статусу структурних підрозділів, які знаходяться у підпорядкованості підприємства.
Відповідно до статті 64 Господарського кодексу України підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру. Воно має право створювати як відокремлені структурні підрозділи (філії, представництва, відділення), так і структурні підрозділи, що не мають ознак відокремленого структурного підрозділу.
За умови створення відокремленого структурного підрозділу на території іншої територіальної громади (в іншому районі міста) підприємство може прийняти рішення про сплату консолідованого податку на прибуток відповідно до вимог пункту 152.4 Податкового кодексу України.
Сума податку на прибуток відокремлених підрозділів за відповідний звітний (податковий) період визначається розрахунково. При цьому загальна сума податку на прибуток розподіляється пропорційно питомій вазі суми витрат відокремлених підрозділів підприємства в загальній сумі витрат цього підприємства.
Тобто, для розподілу суми консолідованого податку між відокремленими підрозділами на головному підприємстві необхідно вести окремий облік витрат у цілому по головному підприємству та окремий облік витрат відокремленими підрозділами для визначення своєї частки у консолідованому податку.
За умови створення структурного підрозділу, що не має ознак відокремленого структурного підрозділу, весь облік зосереджується в бухгалтерії головного підприємства. Податкова звітність у такому разі подається лише за місцем реєстрації підприємства. Тому ведення окремого податкового обліку в таких структурних підрозділах чинним законодавством не вимагається.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"