Як подавати декларацію з податку на нерухоме майно

Стаття-подарунок від системи «Експертус Головбух» 

ПРОБЛЕМА

Чи повинна юридична особа — власник нерухомого нежитлового приміщення здавати декларацію про податок на нерухоме майно? Який порядок заповнення цієї декларації?

РІШЕННЯ

З 1 січня 2013 року запроваджено податок на нерухоме майно, яким оподатковується житлова нерухомість. Даний податок регулюється статтею 265 Податкового кодексу України (ПК).

Платниками цього податку є як фізичні, так і юридичні особи, які є власниками житла (пп. 265.1.1 ПК). Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо об’єктів нерухомості» від 04.07.2013 № 403-VII відтерміновано його сплату для фізосіб до 1 січня 2014 року.

Підпунктом 265.7.5 ПК встановлено, що платники податку — юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до податкового органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПК, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової нерухомості декларація подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт.

Форму декларації з податку на нерухоме майно (далі — Декларація) затверджено наказом Мінфіну від 01.07.2014 № 735 (далі — Наказ № 735).

При заповненні Декларації потрібно врахувати таке:

  • сума податку на нерухоме майно за останній базовий податковий (звітний) квартал року визначається як різниця річної суми податку на нерухоме майно і суми податку на нерухоме майно за базові податкові (звітні) квартали року, крім останнього;

  • порядковий номер податкового (звітного) кварталу проставляється арабськими цифрами;

  • повне найменування платника податку зазначається згідно з реєстраційними документами;

  • за бажанням платника зазначається електронна адреса, факс;

  • річна сума податку на нерухоме майно обраховується виходячи із загальної площі об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт;

  • у разі наявності у платника податку кількох об’єктів оподаткування база оподаткування обчислюється окремо за кожним з таких об’єктів;

  • за потреби кількість рядків у декларації може бути збільшено або зменшено;

  • рядки 7–11, 14 Декларації заповнюються у разі уточнення податкових зобов’язань протягом року;

  • рядки 12–13 Декларації заповнюються платником у разі нарахування ним штрафів та пені.

Отже, платникам податку — юридичним особам потрібно подавати Декларацію за формою, затвердженою наказом № 735. Сплачувати цей податок юридична особа повинна щокварталу авансовими внесками протягом 30 числа місяця, наступного за звітним кварталом (пп. 265.10.1 ПК).

Комментарий

Підготовлено експертами Системи «Експертус Податки»


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді