Як виправити код УКТ ЗЕД у податковій накладній

У січні 2017 року зареєстровані податкові накладні без зазначення коду згідно з УКТ ЗЕД. Як виправити помилку?
Зміст статті:

Наразі код товару згідно з УКТ ЗЕД є обов’язковим реквізитом податкової накладної. Раніше його зазначали у графі 3 податкової накладної лише в разі постачання підакцизних та імпортних товарів. Помилкою вважається як відсутність коду, так і неправильно вказаний УКТ ЗЕД.

Втрата первинних документів через руйнування офісу

Починаючи з 01.01.2017 платники ПДВ, здійснюючи операції з постачання товарів, у податковій накладній зазначають код товару згідно з УКТ ЗЕД:

  • для підакцизних і імпортних товарів — 10 знаків;
  • для інших товарів — не менше перших 4 знаків (пп. «і» п. 201.1 Податкового кодексу України; ПК).

Виправлення УКТ ЗЕД

Для виправлення помилки, допущеної у податковій накладній у реквізиті «код товару згідно з УКТ ЗЕД», платник ПДВ на дату її виявлення складає до такої податкової накладної розрахунок коригування (пп. 192.1 ПК). Втім, Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Мінфіну від 31.12.2015 № 1307, прямо не встановлено механізму заповнення розрахунку коригування у такому випадку.

І все ж зміна коду УКТ ЗЕД, на думку податківців (ЗІР, категорія 101.07), є зміною номенклатури. Тому виправляють таку помилку так само, як і помилку в номенклатурі:

  • в одному рядку зазначають показники зі знаком «–» щодо товарів неправильної номенклатури. При цьому код УКТ ЗЕД не зазначають;
  • у другому рядку зі знаком «+» вказують показники щодо товарів правильної номенклатури. При цьому проставляють правильний код УКТ ЗЕД.

Додамо, що в такому випадку у графі 2 зазначають причину коригування — «зміна номенклатури».

Продовження статті із прикладами виправлення у податковій накладній.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"

зміст

Вебінар для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді