Постачання товарів за двома договорами: чи можна оформити зведену податкову накладну?

Підприємство протягом місяця поставляє товари за двома різними договорами одному платникові податків — покупццю. Виникає цілком слушне запитання, чи можна у такому випадку оформити одну зведену податкову накладну?

У підприємницькій діяльності виникають різні ситуації. Одна з поширених - постачання клієнтові (покупцеві) певних товарів не за одним, а за двома чи декількома договорами. Причин для виникнення такої ситуації може бути безліч. Однак давайте розберемося, чи можна у такому випадку складати одну зведену накладну. Адже це значно зекономить час, особливо тепер, коли порядок реєстрації податкових накладних в ЄРПН було змінено.

Оформлення зведеної ПН при постачанні товарів/послуг за двома договорами

Можна оформитм одну зведену ПН.

Враховуючи умови для оформлення зведених ПН, які встановлені пунктом 201.4 Податкового кодексу (далі — ПК). На постачання товарів (послуг), які носять ритмічний або безперервний характер оформлюється зведена ПН. Постачання товарів(послуг) два і більше разів на місяць одному покупцеві вважається ритмічним для цілей пункту 201.4 ПК.

Чи можна вважати постачання ритмічним, якщо на протязі місяця одному покупцеві було зроблено, наприклад, два відвінтаження товару, але за двома різними договорами? Таке постачання можна вважати ритмічним, бо в пункті 201.4 ПК не сказано, що ритмічні постачання повинні здійснюватись в рамках одного договору.

Саме факт постачання товарів (послуг) два і більше разів на місяць одному покупцеві -  є головним, як вважає ДФС, для визначення ритмічного характеру постачань. За одним чи за різними договорами здійснюються такі постачання для визначення ритмічного характеру не має значення (ЗІР, к. 101.16).

В роз'ясненнях ДФС вже йшлося про те, що за різними договорами можна скласти одну податкову накладну, до якої вносяться дані по номенклатуру товарів за різними договорами. Приклад,  коли відвантажуються товари в рамках різних договорів одному покупцеві протягом одного дня (лист від 09.06. 16 р. № 12796/6/99-99-15-03-02-15).

Зведена ПН складається не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснювалися постачання товарів (послуг). Граничний строк реєстрації такої ПН - 15 число наступного місяця (п. 201.10 ПК). При оформленні зведеної ПН робиться декілька позначок.

У графі 2 розділу “Б” “Номенклатура товарів (послуг) продавця” позначається вся номенклатура товарів (послуг), відвантажених одному покупцеві за всіма договорами протягом одного місяця, а у графі “Зведена ПН” у лівому верхньому кутку ставиться позначка “Х”.

Коли постачальник не зміг своєчасно зареєструвати ПН, порятунком в цій ситуації може стати зведена ПН. Обов'язково повинна виконуваться умова  - відвантаження товару покупцеві має бути проведене двічі протягом місяця, як мінімум.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Вебінар для бухгалтера

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді