Облік придбання авіаквитків
Згідно з розпорядженням директора про заплановане закордонне відрядження придбано онлайн авіаквитки, які оплачено корпоративною карткою. У який строк слід подати звіт про використання підзвітних коштів, якщо відрядження відбудеться лише за три місяці?
Національна сертифікація бухгалтерів — 2025Рішення. Повірена особа підприємства, у т. ч. директор, має відзвітувати за кошти, зняті з корпоративного електронного платіжного засобу (далі — корпоративна картка). Для цього особа подає до бухгалтерії підприємства Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, форму якого затверджено наказом Мінфіну від 28.09.2015 № 841 (далі — Звіт), разом із підтвердними документами у встановлені строки і в порядку, що визначені для підзвітних осіб законодавством України. До звіту про використання коштів також додають документи про одержання готівки з поточного рахунку (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала тощо) разом із невитраченим залишком готівки (п. 20 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148).
Строки подання звіту щодо витрат, пов’язаних із виконанням деяких цивільно-правових дій, оплачених з використанням корпоративних карток, визначені у підпункті 170.9.3 Податкового кодексу України (ПК). А саме — в разі застосування платіжної картки для проведення розрахунків у безготівковій формі строк подання платником податку звіту не має перевищувати 10 банківських днів.
Зокрема, в нашому випадку йдеться про 10-й банківський день, що настає за днем, у якому довірена особа завершує виконання окремої цивільно-правової дії (придбання квитків) за дорученням і за рахунок податкового агента (п. 4 Порядку складання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, затвердженого наказом Мінфіну від 28.09.2015 № 841).
Податківці також погоджуються з тим, що строки, визначені у підпункті 170.9.3 ПК, слід застосовувати до розрахунків, що провела довірена особа (лист ДФС від 16.01.2017 № 557/К/99-99-13-02-03-14).
До такого Звіту як підтвердні документи щодо придбання електронних квитків слід подати такий пакет документів:
- виписку з карткового рахунку;
- роздруківку на папері частини електронного авіаквитка із зазначеним маршрутом (маршрут/квитанція);
- оригінали відривної частини посадкових талонів пасажира.
Такий перелік документів для підтвердження витрат із придбання електронних авіаквитків, наведено в пункті 12 розділу ІІІ Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затверджені наказом Мінфіну від 13.03.1998 № 59. І, на нашу думку, у податківців під час перевірки не має виникати сумнівів щодо таких документів, бо саме вони посилаються на норми цієї Інструкції (лист ДФС від 13.10.2016 № 22299/6/99-99-13-02-03-14).
Помилка в сумі зарплати призводить до сумних наслідків. Якщо виплатите занадто мало або невчасно — покарає трудова інспекція. Не сплатите із зарплати податків — претензії пред’явить податковий інспектор. Тримайте поради із розрахунку зарплати і зарплатного авансу, які враховують вимоги і трудового, і податкового законодавства на 100%
Бухгалтерський облік авіаквитків
Здебільшого аванс на особисту банківську платіжну картку (ОБПК) перераховують у гривні. Після поїздки працівник подасть Звіт, а бухгалтерія покаже витрати. Звісно, витрати слід підтвердити залізобетонною первинкою.
ПРИКЛАД В ЕКСПЕРТУС ГОЛОВБУХ ⏩
ПРИКЛАД В ЕКСПЕРТУС ГОЛОВБУХ ⏩
Стаття підготовлена за матеріалами журналу «Головбух»