Головбух не має рації. Під час звільнення працівника розрахуватися слід навіть тоді, коли обхідний не підписаний. Інакше можна наразити компанію на штраф.
Оформлення звільнення працівника
Про своє бажання звільнитися працівник за два тижні письмово повідомляє роботодавця (ч. 1 ст. 38 Кодексу законів про працю України; КЗпП). Для цього має подати відповідну заяву.
Трудове законодавство не містить жодних обмежень щодо способу подання заяви про звільнення за власним бажанням. Працівник може надіслати свою заяву роботодавцеві поштою (наприклад, рекомендованим листом) чи навіть повідомити телеграмою.
На підставі заяви директор видає наказ про звільнення. Працівника необхідно ознайомити з наказом під підпис. В останній день роботи працівникові видають заповнену трудову книжку.
Жодна стаття КЗпП не зобов’язує працівника під час звільнення оформлювати обхідний лист.
Як розраховуються з працівником під час звільнення
В останній день роботи працівника бухгалтер має остаточно з ним розрахуватися.
Якщо в день звільнення працівник не працював, розрахуватися з ним потрібно не пізніше дня, наступного за тим, коли він зажадав отримати належні йому суми (ч. 1 ст. 116 КЗпП).
Бухгалтер не має права відмовитися виплачувати належну звільненому працівникові зарплату через те, що той не оформив обхідного листа. Якщо за працівником залишилися майнові чи грошові борги, компанія має право стягнути їх у судовому порядку. І не має значення, що працівник уже звільнився.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"