ФІНМОНІТОРИНГ: ЯК УБЕРЕГТИСЯ ⏩
Те, що підприємство призупинило свою роботу через карантин, не означає, що в нього не виникатиме абсолютно жодних витрат. Адже навіть у період так званого простою підприємствам доводиться витрачатися, скажімо, на:
- заробітну плату і ЄСВ,
- амортизацію основних засобів (ОЗ) і нематеріальних активів;
- оплату комунальних та експлуатаційних послуг;
- ремонт, обслуговування обладнання;
- інші загальновиробничі, адміністративні та управлінські витрати.
Увага: простій — це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою чи іншими обставинами (ч. 1 ст. 34 Кодексу законів про працю України).
Усі витрати, що підприємство нестиме у період карантину, потрібно документально оформлювати, тобто підтверджувати відповідними первинними документами (ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV). Це важливо ще й тому, що саме первинні документи досліджуватимуть податківці під час перевірок (п. 44.1, 44.2 Податкового кодексу України, ПК).
Тож далі про те, які основні витрати можуть виникнути під час простою у зв’язку з карантином, як їх відображати у бухгалтерському та податковому обліку.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"