Як обліковувати витрати в період карантину

Поширення коронавірусу COVID-19 та запроваджений через нього карантин змусили більшість підприємств змінити графік своєї роботи, скоротити діяльність. Декому навіть довелося її призупинити. З’ясуємо, як бути з витратами, що виникають у період карантину.

ФІНМОНІТОРИНГ: ЯК УБЕРЕГТИСЯ ⏩

Те, що підприємство призупинило свою роботу через карантин, не означає, що в нього не виникатиме абсолютно жодних витрат. Адже навіть у період так званого простою підприємствам доводиться витрачатися, скажімо, на:

  • заробітну плату і ЄСВ,
  • амортизацію основних засобів (ОЗ) і нематеріальних активів;
  • оплату комунальних та експлуатаційних послуг;
  • ремонт, обслуговування обладнання;
  • інші загальновиробничі, адміністративні та управлінські витрати.

Увага: простій — це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою чи іншими обставинами (ч. 1 ст. 34 Кодексу законів про працю України).

Усі витрати, що підприємство нестиме у період карантину, потрібно документально оформлювати, тобто підтверджувати відповідними первинними документами (ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV). Це важливо ще й тому, що саме первинні документи досліджуватимуть податківці під час перевірок (п. 44.1, 44.2 Податкового кодексу України, ПК).

Тож далі про те, які основні витрати можуть виникнути під час простою у зв’язку з карантином, як їх відображати у бухгалтерському та податковому обліку.

Те, що підприємство призупинило свою роботу через карантин, не означає, що в нього не виникатиме абсолютно жодних витрат. Адже навіть у період так званого простою підприємствам доводиться витрачатися, скажімо, на:

ДО ВІДОМА! Простій — це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою чи іншими обставинами (ч. 1 ст. 34 Кодексу законів про працю України)

Усі витрати, що підприємство нестиме у період карантину, потрібно документально оформлювати, тобто підтверджувати відповідними первинними документами (ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV). Це важливо ще й тому, що саме первинні документи досліджуватимуть податківці під час перевірок (п. 44.1, 44.2 Податкового кодексу України, ПК).

Тож далі про те, які основні витрати можуть виникнути під час простою у зв’язку з карантином, як їх відображати у бухгалтерському та податковому обліку.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Вебінар для бухгалтера

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді