Як виключити відомості про засновників громадського об’єднання: розʼяснення Мінʼюсту

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Після держреєстрації громадського об’єднання повноваження його засновників припиняються, проте відомості про них залишаються в ЄДР. Щоб забезпечити актуальність реєстрових даних законодавство передбачає процедуру виключення такої інформації

Як виключити відомості про засновників громадського об’єднання: розʼяснення Мінʼюсту

Куди звертатися

Для того, щоб виключити відомості про засновників з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (ЄДР), представник громадського об’єднання (керівник або інша уповноважена особа) має подати заяву та необхідний пакет документів до міжрегіонального управління Міністерства юстиції за місцезнаходженням організації.

Державна реєстрація громадських об’єднань, місцезнаходженням яких є Автономна Республіка Крим, Донецька, Запорізька, Луганська, Миколаївська, Харківська, Херсонська області та місто Севастополь, може здійснюватися у будь-якому міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції.

Перелік необхідних документів

Перелік необхідних документів визначили Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV (далі — Закон про реєстрацію) і включає:

  • заяву щодо державної реєстрації юридичної особи — громадського формування (форма 4);

  • примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління громадського об’єднання про зміни, що вносять до ЄДР. Такий документ має містити рішення щодо виключення з ЄДР відомостей про всіх засновників громадського об’єднання, а не щодо одного чи кількох з них;

  • реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління громадського об’єднання;

  • документ про сплату адміністративного збору.

Із вимогами до оформлення документів можна ознайомитись у статтях 14 та 15 Закону про реєстрацію.

Вартість послуги та строки розгляду документів

Державна реєстрація змін до відомостей про громадське об’єднання становить 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що у 2025 році дорівнює 300 гривень. Строк розгляду документів — до трьох робочих днів, з можливістю скорочення за додаткову плату до двох днів або 24 годин.

За інформацією Мінюсту

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Табель обліку робочого часу: як правильно заповнити у 2025 році

Як правильно відобразити лікарняні, щорічну та декретну відпустку в табелі обліку робочого часу? Пояснюємо особливості складання табеля у воєнний час. У консультації — зразок і готовий шаблон для скачування
253954

Бронювання ФОП 2025: чи можуть підприємці отримати відстрочку від мобілізації

Чи можливе бронювання фізичних осіб-підприємців в Україні? Це питання активно обговорюють, адже багато ФОПів хочуть отримати для себе і своїх працівників відстрочку від мобілізації. Хоча на сьогодні такої можливості офіційно немає, у ВРУ розглядають кілька законопроєктів, які можуть змінити ситуацію. Розберімо, що пропонує законодавець
20177

Календар бухгалтера 2025: вересень

Правильний розрахунок зарплати, відпускні та лікарняні, вчасна подання податкової, фінансової та статистичної звітності — ви легко впораєтеся з усім, якщо скористаєтеся нашим календарем
24483

Як змінили Розрахунок сільгоспчастки у 2025 році

Із 18 липня 2025 року діють оновлені правила заповнення Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва. Тепер до сільгоспдоходу можете включати більше операцій, а деякі «дивні обмеження» скасовані. Дізнайтеся, на які зміни чекати у звітності за новою формою
49

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді