Уряд змінює вимоги до підписання актів наданих послуг, але не скасовує їх

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Голова податкового комітету Данило Гетманцев зареєстрував законопроєкт, спрямований на спрощення оформлення первинних документів з надання послуг від 08.09.2025 № 14023

Уряд змінює вимоги до підписання актів наданих послуг, але не скасовує їх

Бізнес неодноразово звертався до Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики про необхідність перегляду вимог до підписання актів наданих послуг. Із одного боку, оформлення і пересилка актів лягають на плечі підприємців, відволікаючи їх від основної задачі — підприємницької діяльності. Але з іншого боку, саме підписання актів наданих послуг є інструментом захисту інтересів замовника, — зазначив Данило Гетманцев. Тому, на його думку, важливо було залишити суб’єктам господарювання право вибору способу оформлення первинних документів, який найкраще відповідатиме потребам конкретного підприємства з точки зору його бізнес-процесів і договірних ризиків.

Після тривалих дискусій знайшли компроміс. Законопроєктом від 08.09.2025 № 14023 пропонують внести зміни до статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV. Змінами надають суб’єктам господарювання право передбачати при укладенні договору спрощений порядок оформлення первинних документів із надання послуг.

Передбачається, що під час оформлення акту наданих послуг такі реквізити як посада, прізвище та підпис зі сторони замовника послуги не є обов’язковими за умови, що:

  • такий порядок оформлення первинних документів передбачили договором

і

  • вартість наданих послуг оплатив замовник у повному обсязі у безготівковій формі.

Зазначені положення не будуть поширюватися на вимоги до оформлення первинних документів з надання послуг, оплачених за рахунок бюджетних коштів. Для них зберігають чинні вимоги до оформлення первинних документів.

 

За інформацією Данила Гетманцева

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
219220

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
139579

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
485544

Одиниця виміру послуг і робіт у податковій накладній і первинці: «послуга», «грн», штуки…

Які вимоги до одиниць виміру у первинних документах, які одиниці виміру для послуг використовувати у податковій накладній, що таке кількісні і вартісні вимірники, коли щодо послуг використовуються одиниці виміру «грн» і «послуга», як виправити помилку в одиниці виміру — відповіді ці та інші пов’язані питання знайдете у консультації
93864

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді