Уряд змінює вимоги до підписання актів наданих послуг, але не скасовує їх

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Голова податкового комітету Данило Гетманцев зареєстрував законопроєкт, спрямований на спрощення оформлення первинних документів з надання послуг від 08.09.2025 № 14023

Уряд змінює вимоги до підписання актів наданих послуг, але не скасовує їх

Бізнес неодноразово звертався до Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики про необхідність перегляду вимог до підписання актів наданих послуг. Із одного боку, оформлення і пересилка актів лягають на плечі підприємців, відволікаючи їх від основної задачі — підприємницької діяльності. Але з іншого боку, саме підписання актів наданих послуг є інструментом захисту інтересів замовника, — зазначив Данило Гетманцев. Тому, на його думку, важливо було залишити суб’єктам господарювання право вибору способу оформлення первинних документів, який найкраще відповідатиме потребам конкретного підприємства з точки зору його бізнес-процесів і договірних ризиків.

Після тривалих дискусій знайшли компроміс. Законопроєктом від 08.09.2025 № 14023 пропонують внести зміни до статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV. Змінами надають суб’єктам господарювання право передбачати при укладенні договору спрощений порядок оформлення первинних документів із надання послуг.

Передбачається, що під час оформлення акту наданих послуг такі реквізити як посада, прізвище та підпис зі сторони замовника послуги не є обов’язковими за умови, що:

  • такий порядок оформлення первинних документів передбачили договором

і

  • вартість наданих послуг оплатив замовник у повному обсязі у безготівковій формі.

Зазначені положення не будуть поширюватися на вимоги до оформлення первинних документів з надання послуг, оплачених за рахунок бюджетних коштів. Для них зберігають чинні вимоги до оформлення первинних документів.

 

За інформацією Данила Гетманцева

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про преміювання працівників: актуальний зразок, правила оформлення

Преміювання — один із найпоширеніших способів мотивувати працівників. Щоб виплатити премію, роботодавець оформлює наказ про преміювання працівника. У статті пояснимо, коли потрібен такий документ, які реквізити він має містити, наведемо зразки наказів для різних ситуацій та розберемо критерії преміювання у 2025/2026 році
108315

Рахунок-фактура: готовий зразок і пояснення, як оформити

Маєте справу з рахунком-фактурою у внутрішніх операціях чи інвойсом у ЗЕД? Пам’ятайте, що не кожен рахунок має статус первинного документа, і не за кожним рахунком відбувається оплата. Які умови треба виконати, аби рахунок вважався первинним документом, бланк рахунку-фактури — у консультації
221672

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді