ВАСУ заперечив можливість розгляду вимог податкового органу про застосування адміністративного арешту коштів на рахунках платника податків у порядку відповідно до статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України
ВАСУ заперечив можливість розгляду вимог податкового органу про застосування адміністративного арешту коштів на рахунках платника податків у порядку відповідно до статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з цією статтею провадження у справах за зверненням податкових органів здійснюється на підставі подання ними підтвердження обгрунтованості адміністративного арешту майна платника податків. Це не поширюється на застосування адміністративного арешту майна платника податків у вигляді арешту коштів на банківському рахунку. Податковий кодекс України чітко розмежовує поняття арешту майна платника податків та арешту коштів на банківському рахунку.
Так, арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду. (абз. 2 пп. 94.6.2 ПК)
У свою чергу, арешт на майно може бути накладений за рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обгрунтованість якого перевірена судом протягом 96 годин (п. 94.10 ПК)
Таким чином, застосування адміністративного арешту коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення податкового органу до адміністративного суду з позовом про накладення арешту на кошти на рахунках платника податків. У такому випадку рішення керівника податкового органу або його заступника не приймається.
Журнал «Головбух» у 2025 році інтегрувався в систему «Експертус Головбух». Звичні матеріали та архівні номери тепер доступні на одній платформі із сервісами й калькуляторами. Покажемо, де знайти журнал і що ще допоможе бухгалтеру в щоденній роботі
Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді