Розмір ЄСВ для ФОП у 2026 році: шпаргалка від ДПС

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Із 1 січня 2026 року мінімальна зарплата зросте до 8 647 грн. Це вплине на розмір мінімального та максимального ЄСВ. База нарахування ЄСВ залишиться обмеженою 20-ма розмірами мінімальної зарплати

Розмір ЄСВ для ФОП у 2026 році: шпаргалка від ДПС

Основні показники і мінімуми на 2026 рік затвердили Законом України «Про Державний бюджет України на 2026 рік» від 03.12.2025 № 4695-IX (далі — Держбюджет-2026).

Так, мінімальна зарплата (у місячному розмірі) у 2026 році становитиме 8 647 грн, прожитковий мінімум (для працездатних осіб) — 3 328 грн (ст. 7 та 8 Держюджету-2026)

Мінімальний страховий внесок у 2026 році — 1902,34 грн (8 647 грн х 22%).

Максимальна величина 20 мінімальних заробітних плат — 172 940 грн (8647 грн х 20).

Максимальна величина для військовослужбовців, поліцейських 15 мінімальних зарплат — 129 705 грн (8 647 грн х 15) (ст. 32 Держбюджету-2025).

ЄСВ для ФОП — 2026

Розміри мінімального ЄСВ із 1 січня 2026 року

Платники

Мінімальний страховий внесок за місяць 2026 року

Мінімальний страховий внесок за квартал 2026 року

ФОП на спрощеній системі оподаткування (1, 2 та 3 групи)

1 902, 34 грн

5 707, 02 грн

ФОП на загальній системі оподаткування

1 902, 34 грн

5 707, 02 грн

Особи, які провадять незалежну професійну діяльність

1 902, 34 грн

5 707, 02 грн

Члени фермерського господарства

1 902, 34 грн

5 707, 02 грн



Термін сплати — до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

За інформацією ДПС у Донецькій області

додаток

👇 Святкова пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як відобразити простій і відпустку за свій рахунок у об’єднаному звіті з ПДФО, ВЗ та ЄСВ

Відпустка за свій рахунок та простій — реалії військового стану. Щоб уникнути фінансових «сюрпризів» та бездоганно заповнити об’єднаний звіт, консультація стане вашим незамінним помічником з практичними кейсами та детальними прикладами
88456

Алгоритм заповнення єдиної звітності для ФОП

Із 17 липня 2026 року набрали чинності нові форми об'єднаної звітності з ПДФО, військового збору та ЄСВ, а також оновлений Порядок їх заповнення. Вперше законодавець розмежував форми звітності для юридичних осіб та самозайнятих осіб. Яку форму Податкового розрахунку повинні подавати підприємці, які особливості її заповнення, на що звернути увагу, щоб уникнути типових помилок, та які зміни необхідно врахувати під час звітування — розглянемо у статті
31188

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді