У випадку придбання (виготовлення) суб’єктами спецрежиму оподаткування товарів (послуг), основних фондів для їх часткового використання у виробництві різних видів продукції такі платники мають здійснити розрахунок питомої ваги вартості окремого виду продукції у загальній вартості усіх сільгосптоварів та послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних періодів.
Розрахунок питомої ваги здійснюється щомісячно у додатку 9 до спецрежимної декларації з ПДВ. При цьому у примітці до додатка 9 вказано, що для розрахунку питомої ваги у звітному періоді треба застосовувати дані за 12 послідовних звітних (податкових) періодів сукупно (включаючи поточний).
З урахуванням значення розрахованої питомої ваги сума сплаченого (нарахованого) ПДВ при придбанні або виготовленні товарів (послуг), основних фондів відноситься до податкового кредиту за операціями із зерновими і технічними культурами, та/або операціями з продукцією тваринництва, та/або операціями з іншими сільгосптоварами та послугами пропорційно частці (питомій вазі), розрахованій у додатку 9 до декларації з ПДВ із позначкою «0121» за попередній звітний період.
Розподіл суми податкового кредиту звітного періоду за видами сільськогосподарських операцій здійснюється у відповідних рядках таблиць 1, 2 та 3 додатка 10 до декларації з ПДВ із позначкою «0121» виходячи з частки, розрахованої у додатку 9 за попередній звітний період.
Листи ГУ ДФС у Миколаївській області від 25.05.2016 № 1730/10/14-29-12-01-10, № 1731/10/14-29-12-01-10
Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
Підкажемо, що означають показники D і P, на що вони впливають та які їх значення допоможуть платнику ПДВ уникнути блокування податкових накладних / розрахунків коригування. Пояснимо також, як обчислюють ці показники і де їх перевірити