Отримали дохід та сплатили податки за кордоном: чи платити їх повторно в Україні
Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Доходи, які податкові резиденти України отримують із джерел за межами країни, декларують та оподатковують в Україні. Виняток - доходи, які звільняються від оподаткування відповідно до норм Податкового кодексу України (ПК) чи міжнародних договорів.
Йдеться про будь-які доходи, отримані резидентами від будь-якої діяльності за межами митної території України.
До іноземних доходів можуть належати, зокрема:
- дивіденди;
- проценти;
- роялті;
- доходи від оренди майна;
- доходи від продажу майна за кордоном;
- спадщина та подарунки;
- виграші;
- інші доходи, отримані за межами України.
Такі доходи включають до загального річного оподатковуваного доходу фізичної особи — резидента України та підлягають декларуванню.
Які ставки податків застосовують
Податок на доходи фізичних осіб із іноземних доходів сплачується за ставкою 18%.
Для окремих видів доходів ПК встановив спеціальні ставки та правила оподаткування. Зокрема, дивіденди, нараховані нерезидентами, оподатковують за ставкою 9%.
Окрім того, іноземні доходи фізосіб є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 5%.
Як уникнути подвійного оподаткування
Якщо з іноземного доходу вже сплатили податок за кордоном, у передбачених міжнародними договорами випадках платник може зменшити суму річного податкового зобов’язання в Україні на суму податків, сплачених в іншій державі.
Для цього при поданні річної податкової декларації необхідно:
- зазначити суму податку, сплаченого за кордоном;
- мати документ, що підтверджує сплату такого податку;
- врахувати положення відповідного міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування.
Отже, отримання доходу за межами України не звільняє податкового резидента України від обов’язку задекларувати його. Водночас законодавчо закріпили можливість зарахувати податки, сплачені в іншій державі, щоб уникнути подвійного оподаткування – у межах, визначених відповідним міжнародним договором.
Нагадуємо, оподаткування доходів фізосіб регулює розділ IV ПК. Порядок оподаткування іноземних доходів визначили, зокрема, пунктом 170.11 ПК.
Тексти чинних міжнародних договорів України про уникнення подвійного оподаткування оприлюднені на офіційному вебсайті Мінфіну.
Джерело: ДПС
