ДРС: підприємство може не допускати перевіряльників, якщо переліки питань не оприлюднені

Державна регуляторна служба України оприлюднила свою позицію щодо можливості проведення органами державного нагляду (контролю) перевірок суб’єктів господарювання без наявності затверджених та оприлюднених на їх власних офіційних веб-сайтах уніфікованих форм актів, в яких передбачаються переліки питань залежно від ступенів ризику.

Відповідно до статті 10 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон про контроль) суб’єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) має право не допускати посадових осіб органу контролю до перевірки, якщо органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.

Відповідно до частини другої статті 5 Закону про контроль уніфіковані форми актів з переліком питань затверджуються органом державного нагляду (контролю) та оприлюднюються на його офіційному веб-сайті протягом 5 робочих днів з дня затвердження у порядку, визначеному законодавством.

Аналіз зазначених норм законодавства приводить до висновку, що наявність затверджених та оприлюднених на власних офіційних веб-сайтах уніфікованих форм актів з переліком питань є однією з умов, що уможливлюють проведення перевірок, а також, що вихід на перевірку органів державного нагляду, які не мають затверджених та оприлюднених уніфікованих форм актів з переліком питань, не відповідатиме вимогам законодавства.

Такі дії органів державного нагляду не відповідатимуть вимогам законодавства навіть у випадку, якщо в цих органах затверджені уніфіковані форми актів, в яких передбачаються переліки питань, але вони не оприлюднені на офіційних веб-сайтах.

Уніфіковані форми актів з переліком питань повинні бути оприлюднені на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, та не потребують додаткового оприлюднення на веб-сайтах його територіальних органів.

На думку ДРС, зазначені вимоги поширюються не тільки на центральні органи виконавчої влади, як органи державного нагляду (контролю), а й на інші органи державного нагляду (контролю) визначені статтею 1 Закону про контролю.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт податкової перевірки 2025

Акт податкової перевірки — це документ, яким частіше за все закінчується податкова перевірка. Що в ньому має бути і на що звернути увагу? Як використати інформацію з нього для оскарження та можливі варіанти дій після отримання акта? Які зміни у змісті акта податкової перевірки у 2025 році? Відповіді у консультації
35297

Оскарження податкового повідомлення-рішення 2025

У випадку, коли органи ДПС виявили порушення, платник податків отримує податкове повідомлення-рішення (ППР). Як бути, якщо не згодні із рішенням ДПС? У консультації знайдете, як виглядає скарга на податкове повідомлення-рішення (зразок), а також порядок оскарження ППР
43032

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
27177

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді