Ліквідація основних засобів у зв’язку з їх знищенням, зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, а також у випадках ліквідації без згоди платника ПДВ (у т. ч. викрадення), з 01.01.2017 не є постачанням товарів (пп. «г» п. 198.5 Податкового кодексу України; ПК). Також не є постачанням і ліквідація необоротних активів, якщо платник ПДВ надав ДФС документ про знищення, розібрання або перетворення необоротних активів в інший спосіб, внаслідок чого їх не можна використовувати за первісним призначенням.
Якщо ж основні засоби ліквідують за самостійним рішенням платника ПДВ, то така ліквідація для цілей оподаткування є постачанням активів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації (п. 189.9 ПК).
Отже, у разі ліквідації основних засобів податкові зобов’язання з ПДВ нараховують один раз у загальному порядку з огляду на те, що така операція є операцією з постачання товарів. Або на підставі пункту 198.5 ПК, якщо ліквідацію здійснюють у випадках, визначених підпунктом 14.1.191 та абзацом другим пункту 189.9 ПК.
Лист ДФС від 10.02.2017 № 2713/6/99-99-15-03-02-15
Річний перерахунок ПДВ за 2025 рік потрібен тим, хто має одночасно й оподатковувані, й неоподатковані податком доходи. Такі платники нараховують компенсуючі податкові зобов’язання з ПДВ, а потім проводять їхнє уточнення, тобто перерахунок ПДВ в кінці року. У консультації мова піде про те, як здійснити такий перерахунок, скласти розрахунок коригування до компенсуючих податкових накладних та як відобразити все це у податковій декларації
Сплатили нерезиденту аванс за рекламні послуги. За першою подією склали і зареєстрували податкову накладну (ПН). Послуги він так і не надав. Ми розірвали угоду, і нерезидент повернув інвалюту. Гроші спочатку зарахували на розподільчий рахунок. На поточний — ще ні. Якою датою потрібно зробити розрахунок коригування (РК) до ПН? За яким курсом коригувати ПДВ?
Пригадаємо основні правила, за якими складають зведені податкові накладні. Підкажемо, коли замість звичайних податкових накладних можна оформити одну зведену, і чи не буде порушенням, якщо оформите зведену податкову накладну на ритмічні постачання лише в якомусь окремому звітному періоді, а в інші складатимете за правилом першої події
Щоб включити маркетингові послуги до складу витрат і податкового кредиту, підприємство має надати податківцям переконливу доказову базу. З’ясуємо, які документи потрібні, які послуги вважають маркетинговими і як правильно підтвердити їх зв’язок із господарською діяльністю
Дізнайтеся, які документи допоможуть оскаржити штраф за несвоєчасну реєстрацію РК, що постачальник складає на зменшення податкових зобов’язань, а реєструє — покупець. У відео ознайомимо вас із правовою позицією Верховного Суду, який цілком на боці платників податків