Розрахункові документи, що надійшли до банку протягом операційного часу, банк виконує в день їх надходження, а ті, що надійшли після операційного часу, — наступного операційного дня.
Якщо банк повертає розрахунковий документ без виконання в день його надходження, він робить на його зворотному боці напис про причину повернення документа без виконання і зазначає дату повернення.
Банк, який обслуговує платника, і банк, що обслуговує отримувача, несуть перед платником і отримувачем відповідальність за виконання переказу.
Якщо банк перераховує податки до бюджетів запізно, він сплачує пеню за кожен день прострочення та штрафні санкції у розмірах, встановлених Податковим кодексом України. Платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або не у повному обсязі перерахування таких податків до бюджетів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції.
Отже, орган контролю має право пред’явити письмову вимогу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу, якщо саме платник винен у несвоєчасному або перерахуванні не в повному обсязі податків до бюджетів.
Податкові зобов’язання платника податку вважають виконаними, тільки-но банк прийняв розрахунковий документ про перерахування податків до бюджету. Відповідно, вимагати від платника податків повторно сплатити податки чи притягувати його до відповідальності за неперерахування чи несвоєчасне перерахування банком до бюджету податків незаконно.
Ухвала Житомирського апеляційного адміністративного суду
від 18.01.2017 у справі 817/900/16