Умови мораторію на перевірки платників із зони АТО

До завершення АТО до платників податків, які провадили господарську діяльність на тимчасово окупованій території і не можуть пред’явити первинних документів, застосовують спецправила для підтвердження даних податкової звітності

До завершення АТО до платників податків, які провадили господарську діяльність на тимчасово окупованій території і не можуть пред’явити первинних документів, застосовують спецправила для підтвердження даних податкової звітності.

Підставами неможливості пред’явити первинні документи є:

  • первинні документи втрачені, знищені чи зіпсовані у зв’язку із проведенням АТО;
  • первинні документи залишилися на тимчасово окупованій території і їх неможливо вивезти (пп. 11 п. 38 розд. XX Податкового кодексу України).

Якщо платник податків втратив та/або не може вивезти первинних документів, він подає до ДФС за місцем обліку повідомлення у довільній формі, підписане керівником і головним бухгалтером. У ньому такий платник зазначає обставини втрати та/або неможливості вивезення первинних документів, календарні періоди (день/місяць/рік) та загальний перелік первинних документів.

Після того як платник подав таке повідомлення, запроваджують мораторій на проведення будь-яких перевірок стосовно зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів.

Якщо згодом платнику стане відомо про втрату цих документів, такий платник має подати до ДФС нове повідомлення про обставини такої втрати.

ДФС не може перевіряти платників, які подали повідомлення про втрату первинних документів, стосовно зазначених у повідомленні періодів, у т. ч. після завершення АТО.

Лист ДФС від 07.06.2017 № 537/6/99-99-12-03-02-15/ІПК


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8213

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
57

Облікова ставка НБУ 2025

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 18.04.2025 розмір облікової ставки НБУ залишився на рівні 15,5% річних
64086

Витрати майбутніх періодів: що врахувати при складанні фінансової звітності

Витрати майбутніх періодів не часто можна побачити у бухгалтерському балансі. Однак для них відведено аж цілий рядок. Що таке витрати майбутніх періодів та чи можна обійтися без них? Чим витрати майбутніх періодів відрізняються від авансу за послуги? Чи є витрати майбутніх періодів у фінансовій звітності за МСФЗ? Відповідні на ці питання — знайдете у консультації
49343

Видаткова накладна: для кого і для чого

Видаткова накладна, мабуть, найпоширеніший документ у тих, хто постійно придбаває або продає різні ТМЦ. Саме на підставі видаткової накладної юрособи та фізособи-підприємці відпускають матеріальні цінності під час своєї господарської діяльності. Звичайні покупці також часто мають справу з видатковою накладною, коли придбавають товари у магазинах оптової торгівлі, наприклад, будматеріалів. Розберімося докладно, за якими правилами складати видаткову накладну у 2025 році
217539

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді