До завершення АТО до платників податків, які провадили господарську діяльність на тимчасово окупованій території і не можуть пред’явити первинних документів, застосовують спецправила для підтвердження даних податкової звітності
До завершення АТО до платників податків, які провадили господарську діяльність на тимчасово окупованій території і не можуть пред’явити первинних документів, застосовують спецправила для підтвердження даних податкової звітності.
Підставами неможливості пред’явити первинні документи є:
- первинні документи втрачені, знищені чи зіпсовані у зв’язку із проведенням АТО;
- первинні документи залишилися на тимчасово окупованій території і їх неможливо вивезти (пп. 11 п. 38 розд. XX Податкового кодексу України).
Якщо платник податків втратив та/або не може вивезти первинних документів, він подає до ДФС за місцем обліку повідомлення у довільній формі, підписане керівником і головним бухгалтером. У ньому такий платник зазначає обставини втрати та/або неможливості вивезення первинних документів, календарні періоди (день/місяць/рік) та загальний перелік первинних документів.
Після того як платник подав таке повідомлення, запроваджують мораторій на проведення будь-яких перевірок стосовно зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів.
Якщо згодом платнику стане відомо про втрату цих документів, такий платник має подати до ДФС нове повідомлення про обставини такої втрати.
ДФС не може перевіряти платників, які подали повідомлення про втрату первинних документів, стосовно зазначених у повідомленні періодів, у т. ч. після завершення АТО.
Лист ДФС від 07.06.2017 № 537/6/99-99-12-03-02-15/ІПК
Як виправити: ► недонараховану зарплату ► недоплату відпускних, лікарняних, декретних ► переплату ► помилкові базу та суму ЄСВ
Шукаєте ІПК з потрібного питання? Дізнайтеся, як знайти індивідуальні податкові консультації та стежити за новими ІПК в «Експертус Головбух»
Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
ЗЕД — це популярна абревіатура, яка охоплює господарські операції зовнішньоекономічної діяльності. Вони досить специфічні і включають не тільки сам експорт-імпорт, але й облік реалізації та купівлі/продажу іноземної валюти. У цій консультації розповімо про зовнішньоекономічну діяльність в Україні, коли треба отримувати ліцензію, які граничні строки розрахунків у ЗЕД, а також про оподаткування ЗЕД і відповідальність за порушення
Бухгалтерська довідка допоможе оформити розрахунок, виправити помилку в обліку або підтвердити господарську операцію. Пояснимо, коли її складати та які реквізити зазначити. Скачайте бланк бухгалтерської довідки та готові зразки заповнення