Коли оподатковують виплати за договором страхування життя

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Коли виплати за договором страхування життя оподатковуються?

Договір довгострокового страхування життя — це договір страхування життя строком на п’ять і більше років, який передбачає страхову виплату одноразово або у вигляді ануїтету, якщо застрахована особа дожила до закінчення терміну дії договору страхування чи події, передбаченої у договорі страхування, або досягла віку, визначеного договором. Такий договір не може передбачати часткових виплат протягом перших п’яти років його дії. Роботодавець не може бути вигодонабувачем за такими договорами страхування життя (пп. 14.1.52 Податкового кодексу України; ПК).

До загального оподатковуваного доходу не включають суму страхової виплати, отриману платником податку за договором страхування від страховика — резидента, іншого ніж довгострокове страхування життя (у т. ч. страхування довічних пенсій), під час страхування життя або здоров’я платника податку у разі дожиття застрахованої особи до дати чи події, передбаченої договором страхування життя, чи досягнення віку, передбаченого таким договором (п. 165.1.27 ПК).

Порядок застосування пп. 165.1.27 ПК визначає Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (пп. 165.1.28 ПК).

Якщо страхова компанія проводить страхову виплату (у разі настання страхового випадку) фізособі з додержанням вимог підпункту 165.1.27 ПК, таку виплату не включають до оподатковуваного доходу такого платника. Відповідно з таких сум не утримують ПДФО та військовий збір.

Якщо за умовами договору страхування життя страхова компанія перераховує суми страхових виплат безпосередньо на розрахунковий рахунок роботодавця — страхувальника як вигодонабувача, а не застрахованим фізособам (працівникам), то роботодавець під час виплати фізособам — працівникам включає ці суми до оподатковуваного доходу працівників як інші доходи (пп. 164.2.20 ПК). Відповідно суми таких виплат оподатковують ПДФО і військовим збором на загальних підставах.

Лист ДФС від 23.06.2017 № 811/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4745

Податкова соціальна пільга 2026: розмір, отримання, застосування

Зміна прожиткового мінімуму на початку року оновлює й податкові соціальні пільги (ПСП). Яким є розмір податкової соціальної пільги у 2026 році, коли вона нараховується, «дитячі» ПСП, документи для отримання пільги, приклади застосування ПСП, її особливості у одиноких матерів, працюючих студентів, «афганців», «чорнобильців», «АТОвців», пенсіонерів, осіб з інвалідністю — у консультації
393023

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді