Узгодьте назву посади із Класифікатором професій: поради Держпраці

Посада працівника має звучати однаково у трудовій книжці (наказі про прийняття на роботу), трудовому договорі (контракті), штатному розписі, кадрових документах і відповідати Класифікатору професій (КП).

Щоб узгодити назви посад, порівняйте штатний розпис і Класифікатор професій. Найменування посад (професій, робіт), яких не знайшли в Класифікаторі та не змогли створити за допомогою похідних слів із Додатка В, випишіть окремо. Потім для таких «виняткових» професій знайдіть у Класифікаторі найбільш відповідні професії.

Невідповідні професії (посади) змініть з урахуванням вимог частини третьої статті 32 Кодексу законів про працю України, оскільки зміну найменування посад працівників вважають зміною істотних умов праці. Про такі зміни повідомте працівників не пізніше ніж за два місяці. Навіть якщо зміна назви посади працівника не впливає на перелік його обов’язків, ліпше ознайомте працівника із майбутніми змінами за місяць під підпис.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Якщо не бажаєте чекати два місці, щоб змінити назву посади, попросіть працівника написати заяву з проханням узгодити найменування його посади із Класифікатором професій.

Далі видайте:

  • наказ про узгодження найменувань посад працівників із Класифікатором професій ДК 003:2010.
  • наказ про внесення змін до штатного розпису або про затвердження штатного розпису у новій редакції.
  • наказ про внесення змін до пункту наказу про прийняття/переведення, в якому неправильно зазначено назву роботи, посади або професії працівника.

Також внесіть записи до трудової книжки працівника:

  • у графі 1 — наступний номер, що йде по черзі за номером останнього запису;
  • у графі 2 — дату внесення змін;
  • у графі 3 — зазначте «Запис за № таким-то недійсний» і продовжте коректний варіант запису: «Прийнятий за такою-то професією (посадою)», де й зазначте правильне найменування посади;
  • у графі 4 — дату і номер уточнюючого наказу (розпорядження) роботодавця.

За таким самим порядком визнавайте недійсним запис про переведення на іншу роботу (якщо під час трудової діяльності працівника перевели на «неправильну» посаду). Ознайомте працівника із новим записом у трудовій книжці під підпис в особовій картці працівника.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15222

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8214

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65753

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
63

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1547

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді