Працівник витратив ПММ понад норму: що з оподаткування

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Для визначення фінансового результату до оподаткування податком на прибуток підприємств витрати палива та мастильних матеріалів (ПММ), розрахунок та списання яких здійснюєте на підставі первинних документів бухобліку, правомірно віднести до складу адміністративних витрат. Тобто всі витрати на ПММ збільшують бухгалтерські витрати, якщо є первинний документ. Приклади первинних документів — звіти про витрати пального та службові записки працівників, відповідальні за експлуатацію та/або технічне обслуговування транспортних засобів.

Також податківці врахували позицію суду щодо виникнення у платника додаткового блага на понадлімітне паливо: вартість палива, витраченого працівником, відповідальним за експлуатацію транспортного засобу (кур’єром, головним інженером), понад норму витрат палива, що встановлює Державне підприємство «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ», не є додатковим благом та його не включають до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО. Аргументи такі:

  • витрачання палива працівником, відповідальним за експлуатацію транспортного засобу (кур’єром, головним інженером), зумовлено виконанням платником податків трудової функції відповідно до укладеного трудового договору;
  • об’єм використаного та списаного пального в межах норм витрат, встановлених актом контрольних замірів, підтверджують первинні документи бухобліку (звіти про витрати пального та службові записки, які складають щомісячно).

Заключні слова податківців насторожують: консультацію, що надали на виконання рішення окружного адміністративного суду, має індивідуальний характер та її застосовує тільки отримувач цієї консультації.

Лист ДФС від 17.07.2019 № 3318/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
218122

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
137228

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
473521

Одиниця виміру послуг і робіт у податковій накладній і первинці: «послуга», «грн», штуки…

Які вимоги до одиниць виміру у первинних документах, які одиниці виміру для послуг використовувати у податковій накладній, що таке кількісні і вартісні вимірники, коли щодо послуг використовуються одиниці виміру «грн» і «послуга», як виправити помилку в одиниці виміру — відповіді ці та інші пов’язані питання знайдете у консультації
91508

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді