Банк повідомлятиме ДФС про відкриття рахунку платнику податків за новим Порядком

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Порядок відкриття рахунків

У зв’язку із запровадженням в Україні міжнародного номера банківського рахунку Мінфін виклав у новій редакції Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів.

Також Мінфін установив, що банки України направляють повідомлення до контролюючих органів:

  • з 05.08.2019 — про відкриття нових рахунків платників податків із зазначенням реквізиту «номер рахунку», сформованого відповідно до Національного стандарту України «Фінансові операції. Правила формування міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні (IBAN Registry:2009, NEQ) ДСТУ-Н 7167:2010», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 454 (далі — стандарт IBAN), та додатка 2 до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України, затвердженої постановою НБУ від 11.09.2017 № 89;
  • протягом періоду з 05.08.2019 до 31.10.2019 року (далі — перехідний період), — про змінені рахунки платників податків за стандартом IBAN із зазначенням інформації щодо номера банківського рахунку, який було змінено, дати його відкриття й дати зміни рахунку за стандартом IBAN.

У повідомленні про відкриття рахунку за результатами процедури зміни банківського рахунку за стандартом IBAN зазначають тип операції «7 — зміна рахунку за стандартом IBAN», дата зміни рахунку за стандартом IBAN, а також реквізити діючого рахунку (номер і дата відкриття банківського рахунку, номер якого було змінено).

Протягом перехідного періоду:

  • для уникнення перевантаження роботи інформаційно-телекомунікаційних систем ДФС, якими здійснюється приймання, реєстрація та обробка електронних документів, банкам та їх відокремленим підрозділам рекомендовано направляти не більше ніж 10000 електронних документів на день (за кожним кодом банку, філії окремо). Один електронний документ може містити не більше ніж 2000 повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у фінансовій установі;
  • банки мають подати до контролюючих органів повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих електронних підписів відповідальних за підписання повідомлень про відкриття/закриття рахунків осіб із типом підпису «відповідальна особа за підписання повідомлень про відкриття/закриття рахунків».

Банки направляють контролюючим органам у 10-денний строк після закінчення перехідного періоду повідомлення про всі відкриті станом на 31 жовтня 2019 року рахунки клієнтів — платників податків.

Банки у разі надходження повідомлення про відмову у взятті контролюючим органом рахунку на облік з підстав, що можуть бути усунені працівником банку, мають повторно направити повідомлення про відкриття рахунку із коректною інформацією про рахунок та/або клієнта банку.

Наказ чинний з 05.08.2019.

Наказ Мінфіну від 09.07.2019 № 292

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
342225

Розрахунок платіжною карткою: правила для ФОП і підприємств у 2025 році

Розрахунок платіжною карткою за товар чи послугу вже став звичною справою. Як у сфері торгівлі здійснюються розрахунки через платіжні термінали і як це впливає на облік суб’єкта господарювання — продавця товарів
17676

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді