Що перевіряє Фонд соцстрахування
Чинне законодавство не вимагає від страхувальників обов’язково вести Журнал реєстрації листків непрацездатності.
Утім, з позиції ФСС, роботодавцям із великою кількістю працівникі все ж доцільно вести такий журнал. Так зможете мінімізувати конфліктні ситуації щодо:
- строку надання листка непрацездатності застрахованою особою до підприємства (фіксація дати надання застрахованою особою листка непрацездатності);
- строку передачі листка непрацездатності на розгляд до комісії із соціального страхування підприємства та нарахування матеріального забезпечення бухгалтерією підприємства;
- втрати листка непрацездатності підприємством тощо.
Строк зберігання журналу реєстрації листків непрацездатності — три роки (ст. 739 Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5).
Лист ФСС від 11.07.2019 № 1419-11-1
За планами МОЗ, протягом року електронні лікарняні замінять паперові. Перед цим має запрацювати Електронний реєстр листків непрацездатності. Окреслимо ключові нововведення, які маєте знати вже зараз.
Соціальна допомога на дітей – це виплати, які отримують батьки, опікуни, піклувальники та й самі діти. До них належить і виплати при народженні дитини, допомога багатодітним сім’ям, державні аліменти, допомога матерям-одиначкам, грошові виплати дітям-сиротам, допомога дітям з інвалідністю. Про виплати на дітей 2024 розповімо у статті
У жовтні 2020 порядок проведення перевірок ФСС зазнав змін. Про новий порядок проведення перевірок ФСС, ймовірність включення до плану перевірок та позапланової перевірки ФСС, підготовку до перевірки , ризикові елементи листка непрацездатності та штрафи після перевірки соцстраху — розповімо у огляді.
Підприємство оплатило послугу страхування за договором добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами під час здійснення професійної діяльності за свого працівника. Чи виникатиме обов’язок сплати ПДФО і військового збору?
Комісія з соціального страхування на підприємстві — формальність. Але якщо не впровадите її, можете добряче постраждати при перевірці. Щоб уникнути цього, скачайте зразок наказу про створення комісії із соціального страхування, а також покроковий алгоритм створення комісії.
Фонд соціального страхування (далі — Фонд) затвердив новий Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України (постанова Фонду від 19.07.2018 № 12; далі — Порядок № 12). Він почне працювати із 1 жовтня 2018 року. До цього продовжує діяти порядок, затверджений ФСС з тимчасової втрати працездатності постановою від 22.12.2010 № 26. З’ясуємо, які зміни сталися у порядку фінансування.