Фонд фінансуватиме допомогу потерпілим на виробництві
За новим Порядком № 12 Фонд фінансуватиме:
- матеріальне забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності за такими видами:
— допомога по тимчасовій непрацездатності (в т. ч. догляд за хворою дитиною);
— допомога по вагітності та пологах;
— допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві); - виплати потерпілим на виробництві, а саме:
— допомогу по тимчасовій непрацездатності, яка настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;
— виплату в разі тимчасового переведення потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу;
— відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних із цим ритуальних послуг.
Тобто Порядок № 12 передбачає фінансування допомоги потерпілим на виробництві. Це наслідок багаторічного об’єднання фондів соціального страхування (ФСС з ТВП та Фонду страхування від нещасних випадків на виробництві). Паралельно з цим документом із 1 жовтня запрацює Порядок призначення, перерахування та проведення страхових виплат, затверджений постановою Фонду від 19.07.2018 № 11. Він регулюватиме призначення виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та/або профзахворювання.
Втрата первинних документів через руйнування офісу
Для всіх страхових випадків одна форма заяви
Нову форму заяви-розрахунку із 1 жовтня подавайте як для отримання матзабезпечення у зв’язку з втратою працездатності, так і для отримання виплат потерпілим на виробництві. Тепер ця заява «потовщала». Залежно від виду замовленого фінансування з Фонду потрібно заповнити різні додатки, тобто розшифрувати показники. Із цим завданням ми вам допоможемо: у наступних номерах журналу подамо зразки заповнення таких документів.
Заяву-розрахунок подайте до Фонду протягом п’яти робочих днів із дати прийняття рішення про виплату допомоги
Ноу-хау нового порядку — можливість подати заяву-розрахунок в електронному виглядіз накладенням електронного цифрового підпису (ЕЦП). Для тих, кому зручніший паперовий варіант, він також залишається чинним.
Заяву-розрахунок готуйте у двох примірниках. Один для Фонду, другий разом із підтвердними документами залишиться у страхувальника. Якщо подаватимете заяву в електронному вигляді, все одно підготуйте її паперовий варіант разом із підтвердними документами. Порядок № 12 не передбачає подавати до Фонду інші документи, крім заяви-розрахунку. Хоча цілком можливо, що у разі попередньої перевірки заявки Фонд захоче побачити додаткові документи.
Заяву-розрахунок подайте до Фонду протягом п’яти робочих днів із дати, коли прийняли рішення призначити матзабезпечення. Проконтролювати дотримання строку — обов’язок комісії із соцстрахування (пп. 3.1.4 Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 13).
Зразковий табель обліку робочого часу Скачати
Фонд попередньо перевірятиме заявки
Фонд проводитиме попередній контроль правильності нарахування виплат. Крім того, перевірятиме іншу інформацію із заяви-розрахунку: наявність даних про страхувальника у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, дані про сплату ЄСВ, реєстрацію нещасного випадку або профзахворювання (у разі виплат потерпілим на виробництві або членам їхніх сімей. Не буде зауважень — Фонд профінансує матзабезпечення протягом 10 робочих днів.
Якщо Фонд виявить помилки та/або недостовірність відомостей, поверне страхувальникові заяву-розрахунок із рекомендаціями, як їх усунути.
Попередня перевірка і надання рекомендацій аж ніяк не затягуватимуть фінансування. Фонд має все встигнути протягом тих-таки 10 робочих днів.
12 пасток Звіту з ЄСВ
Виплатили — повідомте Фонд
Це новий обов’язок страхувальника. Точка відліку — виплата фондівських коштів. Протягом місяця з дня проведення виплати надішліть до Фонду повідомлення про те, що застрахована особа отримала кошти.
Надішліть повідомлення протягом місяця з дня проведення виплати
Фактично цей строк триваліший, адже лише не отримавши інформації від страхувальника про виплату коштів застрахованим особам упродовж трьох місяців із дня проведення фінансування, Фонд має право вжити заходів — перевірити використання коштів.
Форму повідомлення наведено у додатку 2 до Порядку № 12. Подати повідомлення можете:
- в електронному вигляді з використанням ЕЦП;
- у паперовому вигляді листом із повідомленням про вручення;
- у паперовому/електронному вигляді безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції або його відділення.
Пункт 10 Порядку № 12 не уточнює, у якій формі слід надіслати повідомлення, але припускаємо, що його приймуть, навіть якщо ви принесете його на флешнакопичувачі.
Як отримати лікарняні від Фонду соцстраху
Помилилися — поверніть кошти
Фонд згрупував помилки у дві групи. Однак вони стосуються винятково переплат. Продемонструємо їх на Схемі.
Помилки під час нарахування страхових виплат
Може статися і навпаки — недоплатили страхові виплати. Тоді у заяві-розрахунку окремим рядком зазначте суму недоплати, наведіть усі необхідні реквізити листка непрацездатності, у якому виявили помилку.
Чекаємо візи Мін’юсту на документі
Мін’юст зобов’язаний реєструвати нормативно-правові акти, що їх видають міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, органи господарського управління. Це стосується документів, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер (п. 1 та 2 Указу Президента «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» від 03.10.1992 № 493/92). Старий порядок у Мін’юсті зареєстрований, Порядок № 12 — ні! Але ж це прямий конституційний обов’язок видавця (ст. 117 Конституції України).
Не вдаватимемося до юридичних дебатів, зачекаємо офіційної позиції Мін’юсту!
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"