Договір не підтверджує проведення господарської операції

Чи підійде копія чека для підтвердження господарської операції

Верховний Суд (ВС) вважає, що для бухобліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.

Договір не є первинним обліковим документом для цілей бухобліку. Він лише свідчить про намір виконання дій (операцій) у майбутньому, а не про їх фактичне виконання.

Господарська операція пов’язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків та руху його капіталу.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків, як обов’язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України. Тобто у податковому обліку понесені витрати маєте підтвердити відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, які містять відомості про господарську операцію, її фактичне здійснення та понесення витрат.

Податковий кредит можна вважати не підтвердженим, якщо:

  • повністю відсутні підтвердні документи;
    або
  • дані документи є недостовірними, тобто не відображають реальних подій (господарської операції).

Якщо платник придбав товари (роботи, послуги), щоб використовувати їх у своїй господарській діяльності, і така операція призвела до об’єктивної зміни складу активів такого платника, він має право віднести суму ПДВ до складу податкового кредиту. При цьому мають бути первинні документи, які підтверджують понесені витрати.

ВС підкреслив: право формувати податкові вигоди виникають у покупця за наявності обставин та підстав, однією із яких є ділова мета.

Постанова ВС від 25.06.2019 у справі № 810/1411/15

Договір не підтверджує проведення господарської операції
Олег СІЧ,Керівник Об’єднаної редакції Експертус: Головбух, сертифікований фахівець з міжнародних стандартів фінансової звітності (ACCA DipIFR(rus))
Згадайте обов’язкові реквізити первинних документів. Ці знання допоможуть перевірити правильність первинки чи розробити власні бланки. Документи без обов’язкових реквізитів небезпечні. Адже вони не підтверджують витрат і правомірності податкового кредиту


Вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Штатний розпис: як скласти і затвердити

Штатний розпис — обов’язковий локальний акт. Скласти штатний розпис скеровує стаття 64 Господарського кодексу. В консультації розповімо чи потрібен штатний розпис, як його сформувати та затвердити
32634

Видаткова накладна 2024/2025

Видатковою накладною користуються найчастіше. Саме на підставі видаткової накладної юрособи та фізособи-підприємці відпускають будь-які матеріальні цінності без чого неможлива жодна господарська діяльність. З цим документом мають справу також і звичайні покупці
203583

Гарантійний лист: зразок

Допоможемо правильно скласти гарантійний лист для контрагента. Дізнайтеся, чи засвідчувати листи печаткою, коли не потрібно писати заголовка і завіряти у нотаріуса підписи
3045

Товарно-транспортна накладна (ТТН) 2024

Правильно оформимо ТТН — уникнемо ризиків при податковій перевірці. Товарно-транспортна накладна: коли обов’язкова виписка ТТН, якими є правила заповнення ТТН і що в них нового, товарно транспортна накладна приклад — у цьому огляді. Крім цього, надаємо допрацьовану під нові правила габаритно-вагового контролю зразок товарно-транспортної накладної
285296

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді