Договір не підтверджує проведення господарської операції

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Чи підійде копія чека для підтвердження господарської операції

Верховний Суд (ВС) вважає, що для бухобліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.

Договір не є первинним обліковим документом для цілей бухобліку. Він лише свідчить про намір виконання дій (операцій) у майбутньому, а не про їх фактичне виконання.

Господарська операція пов’язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків та руху його капіталу.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків, як обов’язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України. Тобто у податковому обліку понесені витрати маєте підтвердити відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, які містять відомості про господарську операцію, її фактичне здійснення та понесення витрат.

Податковий кредит можна вважати не підтвердженим, якщо:

  • повністю відсутні підтвердні документи;
    або
  • дані документи є недостовірними, тобто не відображають реальних подій (господарської операції).

Якщо платник придбав товари (роботи, послуги), щоб використовувати їх у своїй господарській діяльності, і така операція призвела до об’єктивної зміни складу активів такого платника, він має право віднести суму ПДВ до складу податкового кредиту. При цьому мають бути первинні документи, які підтверджують понесені витрати.

ВС підкреслив: право формувати податкові вигоди виникають у покупця за наявності обставин та підстав, однією із яких є ділова мета.

Постанова ВС від 25.06.2019 у справі № 810/1411/15

Договір не підтверджує проведення господарської операції
Олег СІЧ,Керівник Об’єднаної редакції Експертус: Головбух, сертифікований фахівець з міжнародних стандартів фінансової звітності (ACCA DipIFR(rus))
Згадайте обов’язкові реквізити первинних документів. Ці знання допоможуть перевірити правильність первинки чи розробити власні бланки. Документи без обов’язкових реквізитів небезпечні. Адже вони не підтверджують витрат і правомірності податкового кредиту

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image64

Статті за темою

Усі статті за темою

Одиниця виміру послуг і робіт у податковій накладній і первинці: «послуга», «грн», штуки…

Які вимоги до одиниць виміру у первинних документах, які одиниці виміру для послуг використовувати у податковій накладній, що таке кількісні і вартісні вимірники, коли щодо послуг використовуються одиниці виміру «грн» і «послуга», як виправити помилку в одиниці виміру — відповіді ці та інші пов’язані питання знайдете у консультації
88267

Наказ про преміювання працівників: зразки, правила оформлення, критерії

Преміювання — один із найпоширеніших способів мотивувати працівників. Щоб виплатити премію, роботодавець оформлює наказ про преміювання працівників. У статті пояснимо, коли потрібен такий документ, які реквізити він має містити, наведемо зразки наказів для різних ситуацій та розберемо критерії преміювання у 2025 році
105597

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
216286

Штатний розпис з 28 серпня 2025 року: що зміниться після скасування Господарського кодексу

Що буде зі штатним розписом після 28 серпня 2025 року, коли Господарський кодекс піде в архів? Час прощатися? Розбираємося. Дізнайтеся, як скласти штатний розпис у 2025 році: актуальний бланк, приклад заповнення та пояснення з підказками
97395

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді