Чи підійде копія чека для підтвердження господарської операції
Верховний Суд (ВС) вважає, що для бухобліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.
Договір не є первинним обліковим документом для цілей бухобліку. Він лише свідчить про намір виконання дій (операцій) у майбутньому, а не про їх фактичне виконання.
Господарська операція пов’язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків та руху його капіталу.
Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків, як обов’язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України. Тобто у податковому обліку понесені витрати маєте підтвердити відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, які містять відомості про господарську операцію, її фактичне здійснення та понесення витрат.
Податковий кредит можна вважати не підтвердженим, якщо:
- повністю відсутні підтвердні документи;
або - дані документи є недостовірними, тобто не відображають реальних подій (господарської операції).
 
Якщо платник придбав товари (роботи, послуги), щоб використовувати їх у своїй господарській діяльності, і така операція призвела до об’єктивної зміни складу активів такого платника, він має право віднести суму ПДВ до складу податкового кредиту. При цьому мають бути первинні документи, які підтверджують понесені витрати.
ВС підкреслив: право формувати податкові вигоди виникають у покупця за наявності обставин та підстав, однією із яких є ділова мета.
Постанова ВС від 25.06.2019 у справі № 810/1411/15
Олег СІЧ,Керівник Об’єднаної редакції Експертус: Головбух, сертифікований фахівець з міжнародних стандартів фінансової звітності (ACCA DipIFR(rus))  Згадайте обов’язкові реквізити первинних документів. Ці знання допоможуть перевірити правильність первинки чи розробити власні бланки. Документи без обов’язкових реквізитів небезпечні. Адже вони не підтверджують витрат і правомірності податкового кредиту
 
            
         
        
            
                            
                    
                    Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
                    
                
                                            
                    
                    Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
                    
                
                                            
                    
                    Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
                    
                
                                            
                    
                    Популярні бланки та зразки стануть у пригоді всім бухгалтерам. У публікації знайдете «хіти», які завжди мають попит серед наших читачів
                    
                
                                            
                    
                    Які вимоги до одиниць виміру у первинних документах, які одиниці виміру для послуг використовувати у податковій накладній, що таке кількісні і вартісні вимірники, коли щодо послуг використовуються одиниці виміру «грн» і «послуга», як виправити помилку в одиниці виміру — відповіді ці та інші пов’язані питання знайдете у консультації