Право на бюджетне відшкодування: чи залежить від дати введення ОЗ в експлуатацію

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

ОГЛЯД СУДОВОЇ ПРАКТИКИ. Види діяльності і ліцензування

Підприємство до складу податкового кредиту, з якого сформоване бюджетне відшкодування, включило витрати на спорудження основних засобів (далі — ОЗ), які наразі не введені в експлуатацію та обліковуються на бухрахунку 15 «Капітальні інвестиції», а не на рахунку 10 «Основні засоби».

На думку податківців, витрати до складу податкового кредиту (бюджетного відшкодування) включено передчасно. Їх можна включити до податкового кредиту лише після введення ОЗ в експлуатацію.

Верховний суд України (далі — ВС) погодився з висновками судів попередніх інстанцій, що платники мають право на бюджетне відшкодування ПДВ, якщо за даними бухгалтерського та податкового облiку податковий кредит нарахований в наслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів (ОЗ, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи).

Право на бюджетне відшкодування: чи залежить від дати введення ОЗ в експлуатацію

При введенні ОЗ в експлуатацію, їх зараховують на баланс бухзаписом: дебет рахунку 10 «Основні засоби» та кредит рахунку 15 «Капітальні інвестиції». Але право на бюджетне відшкодування відповідно до вимог Податкового кодексу України не залежить від обліку основних фондів на рахунку 10 «Основні засоби» та від моменту введення в експлуатацію основних фондів.

Таким чином, якщо зазнані платником витрати на будівництво, реконструкцію, модернізацію (інші поліпшення, що збільшують первісну (переоцінену) вартість), виготовлення, придбання об`єктів матеріальних необоротних активів (у тому числі необоротних матеріальних активів, призначених для заміни діючих, і устаткування для монтажу) відображені на рахунку 15 «Капітальні інвестиції», цей платник податку має право на бюджетне відшкодування.

Постанова ВС від 15.10.2019 у справі № 803/3519/15

додаток
Теми:

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані 2026

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
24501

Розрахунок коригування до податкової накладної: як скласти

У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
951720

Єдиний реєстр податкових накладних

Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
35034

Показники D та P: як використовувати, щоб уникнути блокування ПН / РК

Підкажемо, що означають показники D і P, на що вони впливають та які їх значення допоможуть платнику ПДВ уникнути блокування податкових накладних / розрахунків коригування. Пояснимо також, як обчислюють ці показники і де їх перевірити
482

Виправлення помилок в декларації з ПДВ

У консультації про те, як виправити помилки у ПДВ-звітності. Розглянемо можливі наслідки та варіанти виправлення помилок, основні їхні види, плюси й мінуси ПДВ-декларації «Звітна нова» та уточнюючого розрахунку, а також розмір самоштрафу і пені, куди їх сплачувати та як обліковувати
163141

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді