Кабмін вніс зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
Зокрема, визначили, що марка для алкогольних напоїв має містити двомірний штрих-код швидкого реагування (QR-код) та лінійний штрих-код (штрих-код).
Штрих-код містить інформацію про серію та номер марки.
QR-код містить інформацію про серію та номер марки, посилання на вебресурс для перевірки марки, реквізити покупця марки:
- для юридичних осіб — код згідно з ЄДРПОУ;
- для ФОП — код, який відображає реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це контролерів і мають відмітку в паспорті).
Також уточнили, що марки продаватимуть на підставі поданих покупцем в електронній формі засобами електронного зв’язку:
- заявки-розрахунку кількості марок;
- довідки про сплату суми акцизного податку у вигляді реквізитів платіжного документа/платіжних документів (номер, дата платіжного доручення та сума перерахованих коштів) про сплату суми акцизного податку. Суму акцизного податку розраховують за ставками для готової продукції (для імпортерів та вітчизняних виробників алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий неденатурований).
Якщо протягом 24 годин покупець не отримав підтвердження про отримання цих документів в електронній формі, він може подати продавцю цю інформацію у паперовому вигляді.
Розмір плати за одну марку для алкогольних напоїв становить 0,1926 гривні, для тютюнових виробів — 0,091 гривні.
Постанова КМУ від 12.02.2020 № 97