Скільки комісій із соцстраху може бути на підприємстві

На кожному підприємстві, що використовує найману працю незалежно від форми власності, створюють комісію із соціального страхування (далі — Комісія). Комісія приймає рішення про призначення або відмову в призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, допомоги на поховання.

Скільки комісій із соцстраху може бути на підприємстві

Кількість комісій із соцстрахування законодавством не обмежена. При цьому діє принцип: одна комісія на один центр нарахування та виплати зарплати. Тобто, якщо підприємство має структурні підрозділи з відокремленою функцією нарахування зарплати, то у кожному такому підрозділі створюють окрему комісію. Якщо зарплату нараховують і виплачують централізовано, створюють центральну комісію.

З боку підприємства членів комісії призначають наказом або іншим розпорядчим документом. З боку працівників — членів комісії обирають. Роботу комісії не оплачують.

Строк повноважень комісії встановлюють спільним рішенням представницьких сторін. На новоствореному підприємстві нова комісія із соціального страхування повинна бути створена в місячний строк після державної реєстрації підприємства.

Якщо на підприємстві не більше 15 застрахованих осіб працюючих за наймом, то комісію можна не створювати. У цьому випадку на загальних зборах працівників вибирають уповноваженого із соціального страхування. Зверніть увагу, ФОП також повинен мати комісію або уповноваженого із соціального страхування, якщо у нього працюють наймані працівники.


За інформацією Держпраці у Луганській області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15151

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8203

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65710

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
32

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1540

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді