Скільки комісій із соцстраху може бути на підприємстві

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

На кожному підприємстві, що використовує найману працю незалежно від форми власності, створюють комісію із соціального страхування (далі — Комісія). Комісія приймає рішення про призначення або відмову в призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, допомоги на поховання.

Скільки комісій із соцстраху може бути на підприємстві

Кількість комісій із соцстрахування законодавством не обмежена. При цьому діє принцип: одна комісія на один центр нарахування та виплати зарплати. Тобто, якщо підприємство має структурні підрозділи з відокремленою функцією нарахування зарплати, то у кожному такому підрозділі створюють окрему комісію. Якщо зарплату нараховують і виплачують централізовано, створюють центральну комісію.

З боку підприємства членів комісії призначають наказом або іншим розпорядчим документом. З боку працівників — членів комісії обирають. Роботу комісії не оплачують.

Строк повноважень комісії встановлюють спільним рішенням представницьких сторін. На новоствореному підприємстві нова комісія із соціального страхування повинна бути створена в місячний строк після державної реєстрації підприємства.

Якщо на підприємстві не більше 15 застрахованих осіб працюючих за наймом, то комісію можна не створювати. У цьому випадку на загальних зборах працівників вибирають уповноваженого із соціального страхування. Зверніть увагу, ФОП також повинен мати комісію або уповноваженого із соціального страхування, якщо у нього працюють наймані працівники.


За інформацією Держпраці у Луганській області

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Скасування Господарського кодексу з 28.08.2025: які наслідки і що буде далі?

У консультації роз’яснимо, за які новації у видах юросіб, управлінні об’єктами державної та комунальної власності проголосували депутати. Верховна Рада скасувала Господарський кодекс і внесла зміни до низки інших нормативних актів. Проаналізуємо, як це вплине на бізнес
3098

Програмний РРО (ПРРО): як працювати у 2025 році

Програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО) — альтернатива старому доброму касовому апарату. Адже за допомогою програмних РРО розраховуватися з покупцями і зручніше, і дешевше. Все про ПРРО: кому і коли застосовувати, як зареєструвати та працювати
24403

Контрагенти з рф, рб та пов’язані з ними особи: обмеження, заборони, ризики госпдіяльності та іншої співпраці

В огляді експерт коментує заборони, обмеження, ризики господарської діяльності та відповідальність за співпрацю з нинішніми, колишніми чи потенційними партнерами, які мають коріння в рф чи рб. Як визначити пов’язаність особи з державою-агресором та як уберегти себе від можливих ризиків незнання такого звʼязку?
15070

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді