Як нарахувати і сплатити ЄСВ БЕЗ ШТРАФІВ
За п. 5 Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 16.01.2016 № 6 (далі – Порядок №6), повернення надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) здійснюється у випадках:
- надмірної або помилкової сплати сум ЄСВ та/або застосованих фінансових санкцій на відповідний небюджетний рахунок «Рахунки для зарахування єдиного соціального внеску»;
- помилкової сплати сум ЄСВ та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний небюджетний рахунок «Рахунки для зарахування єдиного соціального внеску»;
- помилкової сплати сум ЄСВ та/або застосованих фінансових санкцій на рахунок з обліку доходів бюджету;
- помилкової сплати податкових зобов’язань з податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій та пені, передбачених ПКУ на небюджетний рахунок «Рахунки для зарахування єдиного соціального внеску».
Ця новина уже на Facebook, збережіть її, щоб відзвітувати вчасно ⏩
Повернення сум ЄСВ здійснюється на підставі заяви платника про таке повернення (далі – Заява). У випадках, передбачених пп. 1, 2 та 4 п. 5 Порядку № 6, Заява подається до контролюючого органу, на рахунок якого сплачено суми єдиного внеску, за формою, визначеною у додатку 1 до Порядку №6 (абз. 2 п. 6 Порядку № 6). При невідповідності цій формі Заява залишається без задоволення.
У випадку, передбаченому пп. 3 п. 5 Порядку №6, Заява подається до контролюючого органу за місцем обліку помилково сплачених сум ЄСВ у довільній формі із зазначенням суми та напряму повернення (абз. 3 п. 6 Порядку № 6).
У разі надходження Заяви від страхувальників, які беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, платник додає оригінал або завірену ним копію розрахункового документа (квитанцію, платіжне доручення тощо), що підтверджує сплату таких коштів на небюджетний рахунок «Рахунки для зарахування єдиного соціального внеску» (абзац п’ятий п. 6 Порядку № 6).
Заява подається за місцем обліку надміру та/або помилково сплачених сум ЄСВ одним із таких способів:
- особисто платником ЄСВ чи уповноваженою на це особою;
- надсилається поштою;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису чи печатки відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Надсилання платником заяви в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС. Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки.
Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє створити та надіслати довільну кореспонденцію (лист, заяву, запит тощо) до відповідного контролюючого органу. Детально дізнатись про роботу меню «Листування з ДПС» Електронного кабінету можна ознайомившись з інструкцією користувача у меню Допомога відкритої частини Електронного кабінету.
Протягом одного робочого дня після надсилання електронної Заяви до контролюючого органу платника буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації Заяви в контролюючому органі, до якого дану Заяву направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації Заяви в контролюючому органі платник може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.
Ось тут і потрапили у пастку деякі бухгалтери. Зараз нервувати вже не потрібно. Нумо виправляти помилки!
За матеріалами ГУ ДПС у Херсонській області, АР Крим та м.Севастополі