⚡️ ФОП: реєстрація, взяття на облік, найм працівників, припинення діяльності ⚡️
Облік проведених операцій у класичному товарному бізнесі ведуть за допомогою артикулів, де один товар = один артикул = одна позиція у прайсі.
Тобто, щоб «провести» такий товар — достатньо завести товар у систему з артикулом та вибрати потрібний артикул при операції продажу, вказавши необхідну кількість. На відміну від такого товарного бізнесу ювелірні вироби досить важко систематизувати за допомогою артикулів. Їх умовно можна поділити на декілька груп:
- срібло: штучне (сережки, каблучки і т. п.) і вагове (ланцюги, посудна група);
- золото;
- ексклюзивні вироби (з дорогоцінним камінням).
З перелічених груп тільки штучне срібло (і лише в деяких випадках вагове) можна обліковувати за звичайним артикулом. У категорії вагового срібла кожен вибір буде відрізнятися від попереднього, навіть з одним артикулом. Теж саме із золотом та дорогоцінним камінням, де вартість кожної одиниці товару залежить напряму від ваги металу, характеристики каміння.
По суті ювелірний товар — це майже завжди унікальна одиниця товару, і тому систематизувати та обліковувати такий товар досить складно та потребує багато часу. Підхід звичайної торгівлі тут не спрацьовує. Для ведення таких операцій найкраще мати автоматизоване робоче місце продавця (касира).
Податківці нагадують, що заборонено торгувати ювелірними виробами у дрібнороздрібній торговельній мережі, на ринках (крім розміщених на них спеціалізованих магазинів та/або відділів), з рук, без відбитка державного пробірного клейма України або документів, які підтверджують якість виробів.