⚡️ ТІЛЬКИ НАЙВАЖЛИВІШЕ: ЗМІНИ ЯКІ ВПЛИНУТЬ НА ВАШУ РОБОТУ ЗАВТРА ⚡️
Діюча модель сплати та зарахування до бюджетів ПДФО, є вкрай недосконалою та не задовольняє потреби територіальних громад, особливо громад сіл, селищ та невеликих міст.
По-перше, у багатьох випадках працівник має реєстрацію місця проживання в одному населеному пункті, а трудову діяльність здійснює у іншому, тому ПДФО надходить саме до тієї територіальної громади, де юридично зареєстроване підприємство, а не до громади за місцем проживання працівника. Внаслідок такого розподілу ПДФО найбільш страждають сільські територіальні громади та громади міст-супутників великих міст, бюджети яких недоотримують значні обсяги цього податку та не можуть належним чином фінансувати програми соціально-економічного розвитку своїх громад.
По-друге, юридичні особи, які розташовують свої відокремлені підрозділи не за місцем розташування центрального офісу, утриманий з працівників таких підрозділів ПДФО сплачують не за місцем розташування таких підрозділів (де фактично провадиться діяльність), а за місцем, де зареєстрована юридична особа. Але при цьому працівники таких підрозділів використовують інфраструктуру відповідної місцевої громади, де розташовані такі підрозділи, що зношує та руйнує її, але ресурси на відновлення та покращення цієї інфраструктури такій місцевій громаді не надходять.
Тому законотворці пропонують встановити порядок сплати (перерахування) ПДФО до бюджету за яким податок, утриманий з виплачених фізичним особам доходів буде сплачуватися податковим агентом пропорційно:
- 50% — за місцем проживання
та
- 50% —за місцем роботи такої фізичної особи.
Вагаєтесь, як правильно заповнювати новаційну звітність, на які реквізити звернути особливу увагу, за яким порядком відображати перехідні лікарняні і відпускні, що саме змінили у правилах звітування порівняно з формами Д4 та 1ДФ? Відповіді на ці та інші практичні запитання за посиланням нижче.
Для сільськогосподарських товаровиробників розподіл податку до сплати буде враховувати земельні ділянки, на яких здійснюється діяльність таким товаровиробником.
Крім того законопроєктом запропонували:
- конкретизувати визначення «відокремлений підрозділ» з метою застосування його для ІV розділу Податкового кодексу України;
- встановити, що у разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нарахувати (сплачувати) ПДФО, то усі обов'язки податкового агента за такий відокремлений підрозділ, у тому числі щодо перерахування до відповідних бюджетів сум ПДФО, має виконувати юридична особа.
У зв’язку з цим також пропонують внести зміни до Бюджетного кодексу України.
Проєкт Закону від 15.03.2021 № 5244
Проєкт Закону від 15.03.2021 № 5245