Зміна системи зарахування ПДФО до місцевих бюджетів: в чому суть

UA RU

⚡️ ТІЛЬКИ НАЙВАЖЛИВІШЕ: ЗМІНИ ЯКІ ВПЛИНУТЬ НА ВАШУ РОБОТУ ЗАВТРА ⚡️

Діюча модель сплати та зарахування до бюджетів ПДФО, є вкрай недосконалою та не задовольняє потреби територіальних громад, особливо громад сіл, селищ та невеликих міст.

Зміна системи зарахування ПДФО до місцевих бюджетів: в чому суть

По-перше, у багатьох випадках працівник має реєстрацію місця проживання в одному населеному пункті, а трудову діяльність здійснює у іншому, тому ПДФО надходить саме до тієї територіальної громади, де юридично зареєстроване підприємство, а не до громади за місцем проживання працівника. Внаслідок такого розподілу ПДФО найбільш страждають сільські територіальні громади та громади міст-супутників великих міст, бюджети яких недоотримують значні обсяги цього податку та не можуть належним чином фінансувати програми соціально-економічного розвитку своїх громад.

По-друге, юридичні особи, які розташовують свої відокремлені підрозділи не за місцем розташування центрального офісу, утриманий з працівників таких підрозділів ПДФО сплачують не за місцем розташування таких підрозділів (де фактично провадиться діяльність), а за місцем, де зареєстрована юридична особа. Але при цьому працівники таких підрозділів використовують інфраструктуру відповідної місцевої громади, де розташовані такі підрозділи, що зношує та руйнує її, але ресурси на відновлення та покращення цієї інфраструктури такій місцевій громаді не надходять.

Тому законотворці пропонують встановити порядок сплати (перерахування) ПДФО до бюджету за яким податок, утриманий з виплачених фізичним особам доходів буде сплачуватися податковим агентом пропорційно:

  • 50% — за місцем проживання

та

  • 50% —за місцем роботи такої фізичної особи.

Для сільськогосподарських товаровиробників розподіл податку до сплати буде враховувати земельні ділянки, на яких здійснюється діяльність таким товаровиробником.

Крім того законопроєктом запропонували:

  • конкретизувати визначення «відокремлений підрозділ» з метою застосування його для ІV розділу Податкового кодексу України;
  • встановити, що у разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нарахувати (сплачувати) ПДФО, то усі обов'язки податкового агента за такий відокремлений підрозділ, у тому числі щодо перерахування до відповідних бюджетів сум ПДФО, має виконувати юридична особа.

У зв’язку з цим також пропонують внести зміни до Бюджетного кодексу України.

Проєкт Закону від 15.03.2021 № 5244

Проєкт Закону від 15.03.2021 № 5245


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Оподаткування доходів фізосіб від продажу майна

Час від часу у фізосіб виникає потреба у продажі квартир, будинків, земельних ділянок, автомобілів та іншого майна. Як оподатковуються такі продажі, чи завжди треба подавати податкову декларацію – відповіді на ці питання та приклади заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи у результаті продажу нерухомого та рухомого майна знайдете у консультації
117

Збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д вже зареєстрували на сайті ВРУ. Розглянемо, що ці зміни означають для платників податків
709

Виправлення помилок у Додатку Д6 Податкового розрахунку

Через Додаток Д6 об’єднаного звіту з ЄСВ, ПДФО та військового збору роботодавці подають відомості за місяці звітного кварталу про спеціальний стаж працівників. У консультації мова піде про загальні правила та конкретні приклади виправлення помилок у цьому додатку
8337

Виправлення помилок у Додатку Д5 Податкового розрахунку

Через Додаток Д5 об’єднаного звіту з ЄСВ, ПДФО та військового збору роботодавці подають відомості за звітний квартал про трудові відносини осіб, зокрема період їхнього початку та закінчення. У консультації знайдете як загальні правила, так і приклади виправлення помилок у цьому додатку
30621

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді