Полегшений у фінансовому плані для роботодавців варіант оптимізації видатків ФСС

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

На розгляд ВРУ передали законопроєкт який передбачає альтернативний підхід до оптимізації функцій та видатків Фонду соцстраху у сфері трудових правовідносин.

Полегшений у фінансовому плані для роботодавців варіант оптимізації видатків ФСС

⚡️До 4 грудня перерахуйте середню зарплату й доплатіть працівникам кошти

Розробником законопроєкту від 01.11.2021 № 6171-2 є Мінсоцполітики і документ, на відміну від свого попередника (законопроєкта № 6171), не передбачає збільшення періоду оплати хвороби за рахунок роботодавця з 5 до 7 перших днів страхового випадку (з 2023 року).

Альтернативним законопроєктом пропонують:

  • скоротити кількість документів, що подають особи до Фонду для призначення страхових виплат за страхуванням від нещасного випадку з 21 до 1;
  • забезпечити можливість доступу до сервісів Фонду через Єдиний державний вебпортал електронних послуг «Дія»;
  • запровадити електронну взаємодію Фонду з державними електронними ресурсами через національну систему електронної взаємодії «Трембіта» з метою одержання інформації, необхідної для призначення та контролю страхових виплат. Проєкт акта наразі, додатково передбачає встановити обмін інформацією із 10 реєстрами та системами;
  • посилити відповідальність держави за дотримання прав застрахованих осіб, у т. ч. шляхом уточнення питань стосовно призначення та звільнення посадових осіб Фонду та його управлінь;
  • актуалізувати норми законодавства у зв’язку із запровадженням електронного реєстру листків непрацездатності;
  • врегулювати питання між роботодавцем та працівником, що призваний до ЗСУ;
  • консолідацію національного та міжнародного законодавства у питанні надання відпусток.

Законопроєкт № 6171-2 також уточнює коло осіб, які мають право на:

  • допомогу на поховання. Зокрема, не надаватимуть таку допомогу застрахованій особі у разі смерті членів сім’ї, які мали самостійні джерела засобів до існування (одержували заробітну плату, пенсію тощо). При цьому уточнили, що встановлений з 01.01.2022 Фондом розмір допомоги щороку збільшуватиметься на показник росту індексу споживчих цін, який враховують під час формування Держбюджету на відповідний рік;
  • виплати за страхуванням від нещасного випадку:

1) щомісячну страхову виплату:

  • потерпілому у вигляді компенсації втраченого заробітку (або відповідної його частини) залежно від ступеня втрати професійної працездатності;
  • особам, які мають право на виплати у разі смерті потерпілого;
  • дитині, яка народилася з інвалідністю внаслідок травмування на виробництві або професійного захворювання її матері під час вагітності;

    2) одноразову страхову виплату:

    • потерпілому у разі стійкої втрати професійної працездатності;
    • кожній особі, яка має право на страхові виплати в разі смерті потерпілого, та кожному з батьків потерпілого;
    • сім’ї потерпілого;

      3) відшкодування страхових витрат на медичну та соціальну допомогу;

      4) допомогу по тимчасовій непрацездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання.

      У разі прийняття законопроєкту № 6171-2 нові положення діятимуть із 01.01.2022.

      додаток

      👇 Святкова пропозиція

      Статичний блок для новин

      Статті за темою

      Усі статті за темою

      Як комерційному підприємству підготувати бюджет на наступний рік: ключові кроки вже зараз

      Кінець року завжди схожий на марафон: закриття операцій, інвентаризації, річні проведення. Та є одна річ, яку відкладати — собі дорожче. Це бюджетування. Поділимося, що врахувати, щоб не почати новий рік навмання й не бігати потім з «пожежами» по всіх підрозділах
      49

      Календар бухгалтера 2025: грудень

      Щоб вдало завершити рік бухгалтеру варто пам’ятати про вчасну подачу звітності та планування часу. І помічником у цьому йому стане виробничий календар на грудень 2025 та податковий календар на грудень 2025
      18782

      Витрати на маркетингові послуги: як підтвердити реальність і зв’язок із господарською діяльністю

      Щоб включити маркетингові послуги до складу витрат і податкового кредиту, підприємство має надати податківцям переконливу доказову базу. З’ясуємо, які документи потрібні, які послуги вважають маркетинговими і як правильно підтвердити їх зв’язок із господарською діяльністю
      420

      Гарячі запитання

      Усі питання і відповіді