На думку ВАСУ, при визначенні суми виручки експедитор має враховувати не лише суму одержаної винагороди, а фактично отримані від клієнта кошти внаслідок виконання договорів з транспортно-експедиційного обслуговування, які можуть передбачати обов’язок експедитора:
- організувати перевезення вантажу транспортом і за маршрутом, вибраним експедитором/клієнтом;
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
- укласти від свого імені/від імені клієнта договір перевезення вантажу, забезпечити відправку і одержання вантажу;
- надати додаткові послуги, необхідні для доставки вантажу (перевірка/зберігання вантажу, його завантаження та вивантаження, сплата мита, зборів і витрат, покладених на клієнта тощо).
Тож, експедитор може фактично виконати послуги, пов’язані з перевезенням вантажу або лише визначити, узгодити та проконтролювати виконання заходів, спрямованих на вирішення передбачених договором завдань.
Діяльність експедитора має подвійну природу, бо він діє і як посередник, і як безпосередній надавач послуг з організації перевезення. І хоча договір транспортного експедирування може включати окремі елементи договору доручення або договору комісії, його правова конструкція не є тотожною цим договорам.
Та обставина, що всі роботи та/або їх частина виконуються іншими особами (перевізниками), залученими експедитором до виконання своїх зобов’язань за договорами, не наділяє експедитора ознаками комерційного представника за договором доручення.
Повне або часткове копіювання матеріалу дозволено лише за умови посилання на портал «Головбух24»