Унесено зміни до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення реалізації права на спадкування
Унесено зміни до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення реалізації права на спадкування, зокрема, громадянами, які проживають на тимчасово окупованій Російською Федерацією території АР Крим та міста Севастополя, в зоні АТО або переселилися із зазначених територій.
Відповідно до змін місцем відкриття спадщини визнаватимуть місце подання першої заяви, що свідчить про волевиявлення щодо спадкового майна, спадкоємців, виконавців заповіту, осіб, заінтересованих в охороні цього майна, або вимоги кредиторів. Але тільки у разі, якщо:
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
- останнім місцем проживання спадкодавця є тимчасово окупована або неконтрольована українською владою територія;
- місце проживання спадкодавця невідоме, а нерухоме майно або основна його частина, у разі відсутності нерухомого майна, знаходиться на відповідних територіях.
Така спадкова справа обов’язково вноситься до Спадкового реєстру, що є електронною базою даних із даними про всі заведені спадкові справи на території України. Це дає змогу будь-якому нотаріусу, незалежно від розміщення державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса звернутися до реєстру та перевірити наявність заведеної спадкової справи.
Закон набере чинності з 04.03.2015.
Довідково: на сьогодні місцем відкриття спадщини є останнє місце проживання спадкодавця. Якщо воно невідоме — місцезнаходження майна (його основної частини).
Повне або часткове копіювання матеріалу дозволено лише за умови посилання на портал «Головбух24»
Річний перерахунок ПДВ за 2025 рік потрібен тим, хто має одночасно й оподатковувані, й неоподатковані податком доходи. Такі платники нараховують компенсуючі податкові зобов’язання з ПДВ, а потім проводять їхнє уточнення, тобто перерахунок ПДВ в кінці року. У консультації мова піде про те, як здійснити такий перерахунок, скласти розрахунок коригування до компенсуючих податкових накладних та як відобразити все це у податковій декларації
Редакція системи «Експертус Головбух» згрупувала для вас бланки та зразки документів, необхідні для оформлення всіх етапів проведення інвентаризації, фіксації її результатів для всіх видів підприємств, у т. ч. для сільськогосподарських. Скористайтеся!
Підприємство нараховує резерв на виплату винагороди за підсумками року. У вересні керівництво помітило, що планові показники не виконало, тому вирішило не виплачувати працівникам премію за результатами поточного року. Чи можна відкоригувати резерв посеред року? Якщо так, то як це задокументувати?
Зазвичай перед початком проведення інвентаризації керівник підприємства видає наказ. Тримайте зразки оформлення наказу про проведення річної та позапланової інвентаризації
Ліміт каси і строки здавання готівки до банку встановлюють підприємства, що проводять операції з готівкою. Підприємство мусить розробити і затвердити внутрішній документ (наказ) про порядок розрахунку ліміту каси підприємства і своїх відокремлених підрозділів. Зразок наказу про встановлення ліміту каси знайдете у статті