Підстави для непритягнення до відповідальності у разі відсутності первинних документів на місці продажу

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Відсутність на момент перевірки контролюючим органом накладних за місцем реалізації чи зберігання товарів, за умови що ці товари належним чином обліковані, не є підставою для застосування фінансових санкцій

Фінансова санкція, встановлена статтею 21 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі — Закон № 265), може бути застосована до юрособи лише у тому випадку, якщо ця особа не веде обліку товарів або веде такий облік із порушенням порядку, визначеного П(С)БО 9 «Запаси», затвердженого наказом Мінфіну від 20.10.1999 № 246.

Така позиція Верховного Суду України у спорі щодо відсутності в юрособи первинних документів (накладних на товарно-матеріальні запаси) на момент проведення перевірки контролюючим органом за місцем реалізації товарів.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Зокрема, підприємство реалізувало товар у кількох торговельних точках, розташованих у різних районах міста. Бухоблік же вівся у центральній бухгалтерії підприємства, де зберігалася вся первинна документація, у тому числі й накладні на товар. Підприємство мало всі первинні документи на товари, що реалізовувались, а облік товарних запасів вівся відповідно до вимог чинного законодавства.

Тож сама по собі відсутність на момент перевірки контролюючим органом накладних за місцем реалізації чи зберігання товарів, за умови що ці товари належним чином (у встановленому законом порядку) обліковані, не є підставою для застосування до юрособи фінансової санкції, передбаченої статтею 21 Закону № 265.

Повне або часткове копіювання матеріалу дозволено лише за умови посилання на портал «Головбух24»


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Посадова інструкція бухгалтера 2025

Організація бухгалтерського обліку на підприємстві передбачає не тільки вирішення питань облікової політики, але, насамперед, кадрової політики. Хто буде вести облік? Однак відібрати найманих працівників замало — необхідно ще й правильно їх документально оформити. Одним із обов’язкових документів є посадова інструкція бухгалтера, посадова інструкція головного бухгалтера. Яким має бути їхній зміст, їхня обов’язковість та відповідальність — про це в консультації
66468

День бухгалтера та аудитора 2025: готуємося до професійного свята

День бухгалтера в Україні цьогоріч відзначаємо 16.07.2025, у середу. Оскільки до важливих подій варто готуватися заздалегідь, зібрали для вас шість ідей, як провести професійне свято в піднесеному настрої та з користю + подарунки бухгалтеру
32042

Аліменти: приклад розрахунку, облік та оподаткування

На роботі є працівник, із зарплати якого слід утримувати аліменти. Для бухгалтера це додатковий клопіт і чимало запитань. Мінімальний розмір аліментів: як їх нарахувати та відобразити в обліку? Як проводять утримання аліментів? Врятуємо бухгалтера: все про аліменти із прикладом розрахунку та відображення аліментів у бухгалтерському обліку
342263

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді