Наслідки відсутності первинних документів у зв’язку з реорганізацією підприємства

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

ВАСУ визнав відсутніми підстави для задоволення позовних вимог підприємства про скасування податкового повідомлення-рішення, яким останньому визначено суму податкового зобов’язання з податку на прибуток

ВАСУ, погодившись із судами попередніх інстанцій, визнав відсутніми підстави для задоволення позовних вимог підприємства про скасування податкового повідомлення-рішення, яким останньому визначено суму податкового зобов’язання з податку на прибуток. Підставою для прийняття цього податкового повідомлення-рішення стала виявлена перевіркою відсутність низки первинних документів, журналів-ордерів.

При цьому доводи позивача про те, що у зв’язку з перереєстрацією підприємства та зміною власника, фінансово-господарські документи від попереднього власника не були передані новому директору, на думку судів, є необґрунтованим. Це не звільняє позивача від відповідальності та обов’язку щодо належної організації бухгалтерського обліку і відновлення втрачених первинних документів.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Зокрема, відповідно до пункту 44.5 Податкового кодексу України, у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів платник податків зобов’язаний:

  • у 5-денний строк з дня такої події письмово повідомити про це податковий орган за місцем обліку;
  • протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження відповідного повідомлення до податкового органу, відновити втрачені документи.

Однак наданою можливістю та часом позивач так і не скористався, у відведений йому законодавством строк (90 календарних днів) необхідних дій з відновлення документації не вчинив (заяв про втрату до правоохоронних органів подано не було, оголошень у ЗМІ про втрату підприємством документів, які підтверджують здійснення ним підприємницької діяльності, опубліковано не було тощо). Це не заперечувалось і самим позивачем у ході розгляду справи.

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image25

Статті за темою

Усі статті за темою

Меморіальні ордери в КНП: призначення, оформлення та приклади заповнення

Бухгалтерський облік базується на первинних документах, але вони містять розрізнений набір цифр, з якими неможливо далі працювати. Їх попередньо треба узагальнити й тоді постає потреба у певному реєстраційному засобі, яким може бути одна накопичувана електронна чи паперова таблиця (журнал, меморіал, книга) або ж цілий набір таких засобів. Одним варіантів є меморіальні ордери, які медзаклади-КНП отримали в спадок зі свого «бюджетного» минулого. Про них і піде мова в цьому огляді
38517

Виправлення помилок в декларації з ПДВ

У консультації про те, як виправити помилки у ПДВ-звітності. Розглянемо можливі наслідки та варіанти виправлення помилок, основні їхні види, плюси й мінуси ПДВ-декларації «Звітна нова» та уточнюючого розрахунку, а також розмір самоштрафу і пені, куди їх сплачувати та як обліковувати
144377

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді