Наслідки відсутності первинних документів у зв’язку з реорганізацією підприємства

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

ВАСУ визнав відсутніми підстави для задоволення позовних вимог підприємства про скасування податкового повідомлення-рішення, яким останньому визначено суму податкового зобов’язання з податку на прибуток

ВАСУ, погодившись із судами попередніх інстанцій, визнав відсутніми підстави для задоволення позовних вимог підприємства про скасування податкового повідомлення-рішення, яким останньому визначено суму податкового зобов’язання з податку на прибуток. Підставою для прийняття цього податкового повідомлення-рішення стала виявлена перевіркою відсутність низки первинних документів, журналів-ордерів.

При цьому доводи позивача про те, що у зв’язку з перереєстрацією підприємства та зміною власника, фінансово-господарські документи від попереднього власника не були передані новому директору, на думку судів, є необґрунтованим. Це не звільняє позивача від відповідальності та обов’язку щодо належної організації бухгалтерського обліку і відновлення втрачених первинних документів.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Зокрема, відповідно до пункту 44.5 Податкового кодексу України, у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів платник податків зобов’язаний:

  • у 5-денний строк з дня такої події письмово повідомити про це податковий орган за місцем обліку;
  • протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження відповідного повідомлення до податкового органу, відновити втрачені документи.

Однак наданою можливістю та часом позивач так і не скористався, у відведений йому законодавством строк (90 календарних днів) необхідних дій з відновлення документації не вчинив (заяв про втрату до правоохоронних органів подано не було, оголошень у ЗМІ про втрату підприємством документів, які підтверджують здійснення ним підприємницької діяльності, опубліковано не було тощо). Це не заперечувалось і самим позивачем у ході розгляду справи.

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Розрахунок платіжною карткою

Розрахунок платіжною карткою за товар чи послугу вже став звичною справою. Як у сфері торгівлі здійснюються розрахунки через платіжні термінали і як це впливає на облік суб’єкта господарювання — продавця товарів
17547

Книга обліку доходів і витрат

Підприємці загальної системи ведуть облік своїх доходів і витрат. Книга обліку доходів і витрат для загальної системи оподаткування має свої нюанси. Діє типова форма цієї Книги. Консультація допоможе вам у ній розібратися
93637

Зразок наказу про скасування відрядження

Хвороба працівника, складні сімейні обставини, перенесення термінів переговорів, скасування рейсу літака — ці причини можуть спричинити потребу скасувати відрядження. Розглянемо в консультації, як оформити скасування відрядження та провести його в обліку. Зразок наказу про скасування відрядження оформлений за ДСТУ 4163:2020 допоможе вам швидко та без помилок впоратися з цим процесом
25143

Заява-розрахунок лікарняних: зразок заповнення

У консультації знайдете алгоритм та зразок заповнення заяви-розрахунку лікарняних, яку тепер треба подавати до ПФУ, а не ФСС. Заява-розрахунок застосовується для оформлення лікарняних і декретних як за електронними, так і паперовими листками непрацездатності. Також згадаємо й повідомлення про виплату коштів, отриманих від ПФУ
206787

Професійна сертифікація за МСФЗ

Чимало українських підприємств почали застосовувати Міжнародні стандарти фінансової звітності, які поки що не є обов’язковими для всіх. Проте Україна йде в Європу, і перехід бізнесу з національних стандартів на МСФЗ — питання часу. І щоб ви не гаяли час, не шукали, як правильно застосувати МСФЗ вперше, з чого має складатися звітність, як змінити облікову політику, — Вища школа Головбуха уже підготувала для вас програму підвищення кваліфікації «Професійна сертифікація за МСФЗ»
3704

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді