Якщо роботодавець порушить правила ведення військового обліку, до нього застосують адмінштраф: 5100 грн — за перше порушення, 8500 грн — за повторне.
ДТЕК відключила світло: чи буде штраф через відсутність Z-звіту Усі роботодавці мають вести військовий облік. Це передбачають:
- Закон України «Про військовий обов’язок і військову службу»;
- пункт 37 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних, затвердженого постановою КМУ від 07.12.2016 № 921 (далі — Постанова № 921).
Голови райдержадміністрацій і міст обласного значення щороку затверджують:
- плани перевірок стану військового обліку на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
- завдання з методичного забезпечення військового обліку й підвищення кваліфікації посадових осіб, які відповідають за організацію та ведення військового обліку.
Районні/міські військкомати щороку перевіряють підприємства:
- які перебувають на території їх відповідальності;
- в яких працюють заброньовані військовозобов’язані, а також військовозобов’язані, які мають мобілізаційні розпорядження.
Решту підприємств перевіряють раз на три роки (п. 78 Постанови № 921).
Окрім військкоматів, стан ведення військового обліку перевіряють:
- центральні органи виконавчої влади та інші держоргани — на підприємствах, які перебувають у сфері їх управління (п. 79 Постанови № 921);
- облдержадміністрації у взаємодії з обласними військовими комісаріатами — на підприємствах, які перебувають на території їх відповідальності (п. 80 Постанови № 921);
- оперативні командування — на підприємствах, які перебувають у межах зони їх відповідальності згідно з військово-адміністративним поділом території України (п. 76 Постанови № 921).
Якщо під час перевірки стану ведення військового обліку відповідні органи виявлять порушення, на роботодавця можуть накласти адмінштраф.
Відповідальність роботодавців за порушення у сфері військового обов’язку та військового обліку передбачає стаття 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення:
За перше порушення | - Для громадян — від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громдян (нмдг) (1700—3400 грн);
- посадових осіб — від 200 до 300 нмдг (3400—5100 грн)
|
За повторне впродовж року порушення, а також вчинення цього порушення в особливий період | - Для громадян — від 200 до 300 нмдг (3400—5100 грн);
- посадових осіб — від 300 до 500 нмдг (5100—8500 грн)
|
За інформацією Федерації профспілок України
19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій.
Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів