Мінфін узгодив порядок повернення податкової знижки: зміни діють з 11 березня

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Мінфін наказом від 08.02.2024 № 52 оновив порядок взаємодії ДПС, Держказначейства та місцевих фінорганів у процесі повернення платникам податків помилково або надміру сплачених сум грошових зобов’язань і пені

image64

Наказ Мінфіну від 08.02.2024 № 52

Порядок інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення (перерахування) платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені затвердив Мінфін наказом від 11.02.2019 № 60 (далі — Порядок).

Затвердженим наказом Порядок приводять у відповідність до Законів України:

  • «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сприяння розвитку волонтерської діяльності та діяльності неприбуткових установ та організацій в умовах збройної агресії Російської Федерації проти України» від 15.08.2022 № 2520-IX;
  • «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» від 12.01.2023 № 2888-IX.

Чинний Порядок передбачає, що за умови відсутності у фізособи рахунків у банках повернення надміру утриманих (сплачених) сум ПДФО, які розраховують територіальним органом ДПС на підставі поданої платником податкової декларації, проводять поштовим переказом через підприємства поштового зв'язку на адресу, зазначену в електронному повідомленні.

Для перерахування коштів платникам в процесі повернення надміру утриманих (сплачених) сум ПДФО, які розраховують територіальні органи ДПС на підставі поданої платником податкової декларації, зазначення банківського рахунку, відкритого у будь-якому комерційному банку (п. 179.8 Податкового кодексу України).

Тобто, виключають підставу повернення податкової знижки поштовим переказом через відділення підприємств поштового зв'язку.

Розмір податкової соціальної пільги 2026

Змінами узгоджують процедуру:

  • повернення надміру утриманих (сплачених) сум ПДФО;
  • формування реєстру їх повернення.

Також врегульовують порядок надання платіжних послуг в Україні до загальновживаної міжнародної практики.

Наказ набрав чинності 11.03.2024 — це день, коли його опублікував «Офіційний вісник України» № 23.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4751

Податкова соціальна пільга 2026: розмір, отримання, застосування

Зміна прожиткового мінімуму на початку року оновлює й податкові соціальні пільги (ПСП). Яким є розмір податкової соціальної пільги у 2026 році, коли вона нараховується, «дитячі» ПСП, документи для отримання пільги, приклади застосування ПСП, її особливості у одиноких матерів, працюючих студентів, «афганців», «чорнобильців», «АТОвців», пенсіонерів, осіб з інвалідністю — у консультації
393033

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді