Як оскаржити рішення про відмову в реєстрації ПН: алгоритм від ДПС

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Скаргу подавайте окремо на кожне рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН

Як оскаржити рішення про відмову в реєстрації ПН: алгоритм від ДПС

 

Податковий кредит з ПДВ

 

 

Алгоритм оскарження відмови і реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування (далі — ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) містить пункт 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019 № 520 (далі — Порядок № 520):

«Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача — платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображен однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або за кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКГТП)».

Однак пункт 6 Порядку № 520 не застосовують, якщо оскаржують рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (п. 4. Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 11.12. 2019 № 1165; далі — Порядок № 1165).

Платник податку може подати скаргу протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли отримав оскаржуване рішення (п. 3 Порядку № 1165; ст. 56 Податкового кодексу України).

Якщо платник податку оскаржив рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН в судовому порядку, оскаржити їх в адміністративному порядку вже не можна.

Скаргу подають в електронній формі. Підписує та подає скаргу особисто платник або його уповноважений представник. Якщо скаргу подає уповноважей представник платника, до неї додають належно завірену копію документа, який засвідчує повноваження представника.

Скарга повинна містити дані:

  • про найменування або прізвище, ім’я та по батькові платника, який подає скаргу;
  • індивідуальний податковий номер платника;
  • податковий номер або серію та номер паспорта (для фізосіб, які мають позначку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
  • номер і дату оскаржуваного рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН;
  • причини незгоди платника з рішенням комісії регіонального рівня;
  • оскарження рішення комісії регіонального рівня в судовому порядку;
  • вимоги платника, який подає скаргу.

Платник має право долучати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію із ПН/РК, реєстрацію яких зупинили.

За інформацією ДПС по роботі з великими платниками податків

 

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Річний перерахунок ПДВ: правила, строки, алгоритм

Річний перерахунок ПДВ за 2025 рік потрібен тим, хто має одночасно й оподатковувані, й неоподатковані податком доходи. Такі платники нараховують компенсуючі податкові зобов’язання з ПДВ, а потім проводять їхнє уточнення, тобто перерахунок ПДВ в кінці року. У консультації мова піде про те, як здійснити такий перерахунок, скласти розрахунок коригування до компенсуючих податкових накладних та як відобразити все це у податковій декларації
87907

Нерезидент повернув аванс: на яку дату коригувати ПДВ

Сплатили нерезиденту аванс за рекламні послуги. За першою подією склали і зареєстрували податкову накладну (ПН). Послуги він так і не надав. Ми розірвали угоду, і нерезидент повернув інвалюту. Гроші спочатку зарахували на розподільчий рахунок. На поточний — ще ні. Якою датою потрібно зробити розрахунок коригування (РК) до ПН? За яким курсом коригувати ПДВ?
178

Чи можна скласти зведену ПН, якщо склали для покупця кілька актів протягом місяця

Пригадаємо основні правила, за якими складають зведені податкові накладні. Підкажемо, коли замість звичайних податкових накладних можна оформити одну зведену, і чи не буде порушенням, якщо оформите зведену податкову накладну на ритмічні постачання лише в якомусь окремому звітному періоді, а в інші складатимете за правилом першої події
154

Витрати на маркетингові послуги: як підтвердити реальність і зв’язок із господарською діяльністю

Щоб включити маркетингові послуги до складу витрат і податкового кредиту, підприємство має надати податківцям переконливу доказову базу. З’ясуємо, які документи потрібні, які послуги вважають маркетинговими і як правильно підтвердити їх зв’язок із господарською діяльністю
538

Яким документом підтвердити дату отримання РК на зменшення ПДВ

Дізнайтеся, які документи допоможуть оскаржити штраф за несвоєчасну реєстрацію РК, що постачальник складає на зменшення податкових зобов’язань, а реєструє — покупець. У відео ознайомимо вас із правовою позицією Верховного Суду, який цілком на боці платників податків
351

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді