Правила визнання податкового кредиту з ПДВ
Алгоритм оскарження відмови і реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування (далі — ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) містить пункт 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019 № 520 (далі — Порядок № 520):
«Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача — платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображен однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або за кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКГТП)».
Однак пункт 6 Порядку № 520 не застосовують, якщо оскаржують рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (п. 4. Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 11.12. 2019 № 1165; далі — Порядок № 1165).
Платник податку може подати скаргу протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли отримав оскаржуване рішення (п. 3 Порядку № 1165; ст. 56 Податкового кодексу України).
Якщо платник податку оскаржив рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН в судовому порядку, оскаржити їх в адміністративному порядку вже не можна.
Скаргу подають в електронній формі. Підписує та подає скаргу особисто платник або його уповноважений представник. Якщо скаргу подає уповноважей представник платника, до неї додають належно завірену копію документа, який засвідчує повноваження представника.
Скарга повинна містити дані:
- про найменування або прізвище, ім’я та по батькові платника, який подає скаргу;
- індивідуальний податковий номер платника;
- податковий номер або серію та номер паспорта (для фізосіб, які мають позначку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
- номер і дату оскаржуваного рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН;
- причини незгоди платника з рішенням комісії регіонального рівня;
- оскарження рішення комісії регіонального рівня в судовому порядку;
- вимоги платника, який подає скаргу.
Платник має право долучати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію із ПН/РК, реєстрацію яких зупинили.
За інформацією ДПС по роботі з великими платниками податків
Убезпечте себе від штрафів — правильно нараховуйте компенсувальні компенсуючі зобов’язання у зведених податкових накладних